Jak pozyskać klientów z Google w branży transportowej w 3 miesiące? Przykład realizacji usługi SEO / Pozycjonowania dla naszego klienta > Blog Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Intellect / Biznes  / Jak pozyskać klientów z Google w branży transportowej w 3 miesiące? Przykład realizacji usługi SEO / Pozycjonowania dla naszego klienta
seo pozycjonowanie w transporcie

Jak pozyskać klientów z Google w branży transportowej w 3 miesiące? Przykład realizacji usługi SEO / Pozycjonowania dla naszego klienta

Wiele jest mitów na temat pozycjonowania w Google. Jest także taki, że na efekty trzeba długo czekać. Czy tak jest naprawdę? W tym artykule pokazujemy, jak dla naszego klienta osiągnęliśmy wysokie pozycje oraz pozyskaliśmy wartościowy ruch na stronie już w 3 miesiące. Zobacz, jak się nam to udało!

seo pozycjonowanie w transporcie

Kim jest klient?

Nasz klient to firma transportowa, która od ponad 25 lat zajmuje się regularnym oraz okazjonalnym przewozem osób z punktu do punktu do 6 krajów Unii Europejskiej. Firma posiada flotę kilkunastu nowoczesnych busów i autobusów, o wysokim standardzie, które gwarantują przyjemną i bezpieczną podróż w niskiej cenie.

Cele współpracy

Celem postawionym przez klienta było osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na frazy kluczowe związane bezpośrednio z ofertą przewozu osób do krajów znajdujących się na trasie. Szczególnie istotne było szybkie dostarczenie ruchu z Google, który przełoży się na sprzedaż biletów.

Wykonane działania

Działania wykonywaliśmy dla nowej domeny, praktycznie od zera. Poprzednia domena była słabo podlinkowana, miała końcówkę regionalną, co ograniczało cel pozycjonowania strony, jakim było pozyskanie klientów z całego kraju. Oprócz wyboru nowej domeny przeprowadziliśmy szereg działań od A do Z, aby osiągnąć maksymalny efekt dla klienta.

1. Strona internetowa zoptymalizowana pod Google

Współpracę rozpoczęliśmy od stworzenia atrakcyjnej strony internetowej, zoptymalizowanej pod kątem Google. Zadbaliśmy nie tylko o elegancką szatę graficzną, użyteczność i optymalną ekspozycję oferty naszego klienta, ale także o czynniki istotne z punktu widzenia pozycjonowania – zoptymalizowaliśmy prędkość ładowania, zadbaliśmy o unikalne metatagi, zaprojektowaliśmy spójną architekturę informacji i linkowanie wewnętrzne oraz o pozostałe czynniki, które decydują o dobrym indeksowaniu strony przez roboty Google.

2. Wybór optymalnych słów kluczowych

Od klienta otrzymaliśmy listę słów kluczowych, które go interesowały. Następnie nasi specjaliści SEO przejrzeli ją pod kątem potencjału ruchu, jaki mogą wygenerować oraz opłacalności całej inwestycji. Lista została uzupełniona o dodatkowe słowa kluczowe z dużym potencjałem, które powinny zwiększyć efektywność działań. Ostateczna lista zawierała ponad 120 słów kluczowych, które miały wysoką szansę dostarczenia naszemu klientowi wzrostu sprzedaży biletów (miały wysoką ilość zapytań oraz realną szansę na umieszczenie strony klienta w top10).

3. Utworzenie treści pod użytkownika i Google

Następnym etapem współpracy było stworzenie treści na stronę zoptymalizowanej pod kątem Google oraz użytkowników wyszukiwarki. Słowa kluczowe zostały pogrupowane wg tematów/krajów, a następnie dla każdego z nich utworzyliśmy podstronę z treścią opisującą ofertę klienta, uzupełnioną o słowa kluczowe i zapytania wpisywane przez użytkowników Google. Treść uzupełniliśmy o grafiki. Zadbaliśmy o ich optymalizację zgodnie z dobrymi praktykami SEO. Nowo przygotowana treść została odpowiednio podlinkowana na słowa kluczowe wewnątrz strony klienta.

4. Pozyskiwanie wartościowych linków

Kolejnym i równie ważnym etapem było zaplanowanie i zrealizowanie strategii pozyskiwania linków do strony. Skupiliśmy się na działaniach jakościowych, które budują autorytet strony w Google. Zadbaliśmy o stronę główną, ale także o odpowiednie linkowanie nowo utworzonych podstron, aby podnieść maksymalnie wysoko ich pozycje.

Efekty

Działania związane z pozyskiwaniem linków rozpoczęliśmy w październiku 2018, zaraz po uruchomieniu finalnej wersji strony z optymalną treścią. Widać to dobrze na wykresie z narzędzia Ahrefs. Linki pozyskane wcześniej pochodzą z poprzedniej domeny, na której znajdowała się strona klienta. Na chwilę obecną, strona posiada linki z ponad 120 mocnych domen.
ilość linków wg Ahrefs
Pozyskiwanie linków przyniosło efekty już po 3 miesiącach. Od połowy stycznia 2019 można zaobserwować wyraźną tendencję wzrostową ruchu z Google, która utrzymuje się do dziś. Obecnie wg narzędzia Ahrefs strona pozyskuje ponad 5 tys. wejść miesięcznie.
ilość ruchu wg Ahrefs
Ilość ruchu potwierdzają także dane z narzędzia Google Search Console z ostatniego roku. Widać wyraźny wzrost ilości ruchu w czasie wraz ze średnią pozycją strony.
ruch na stronie z Google wg narzędzia Google Search Console
Strona obecnie widoczna jest na ok. 90 słów kluczowych w pierwszej trójce wyników Google oraz ponad 190 słów na pierwszej stronie w Google wg narzędzia Senuto. Obecny ekwiwalent Google Ads, czyli szacunkowa kwota, jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch, do ruchu generowanego z działań z pozycjonowania wynosi 11,5 tys. zł.
widoczność w Google wg Senuto
Oto przykładowe kilka słów kluczowych, na które widoczna jest strona (narzędzie Senuto). Widać wzrost pozycji w bardzo krótkim czasie.
słowa kluczowe wg Senuto
Widoczność w wyszukiwarce przełożyła się na wzrost zainteresowania ofertą przewozów naszego klienta. Wzrosła także ilości zapytań w Google na hasła związane z nazwą firmy, co świadczy o wzroście świadomości marki wśród klientów.

Wnioski

Działania w wyszukiwarce Google to proces, który trzeba umiejętnie zaplanować i realizować. Żeby zauważyć pierwsze wyniki, nie trzeba jednak długo czekać. W przypadku tej branży wystarczyły 3 miesiące intensywnych działań, aby pojawiły się wzrosty ruchu na hasła związane z ofertą. Ważne jest nie tylko pozyskiwanie dobrych linków, ale także przygotowanie wysokiej jakości treść i jej umiejętna optymalizacja. Jeśli wszystkie elementy układanki zostaną poprawnie dopasowane, można spodziewać się szybkich efektów, które przełożą się na sukces w Google, czyli wzrost liczby klientów oraz rozpoznawalności marki w wyszukiwarce.

A czy Ty chcesz pozyskać ruch i klientów z wyszukiwarki Google? Napisz do mnie, a pomogę Ci to osiągnąć!

Marcin Kęska

Specjalista SEO/SEM


2 komentarze
  • Odpowiedz 30 stycznia 2020 10:14

    Fajny artykuł, Czy jest szansa, żebyście szerzej opisali co zrobiliście z poprzednia domeną? Jaką metodologię jej migracji przyjęliście?
    Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź 😉

Napisz komentarz