Jak zwiększyliśmy ilość zakupów o 400% w sklepie Świat Obrazów? Case study. > Blog Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Intellect / Biznes  / Jak zwiększyliśmy ilość zakupów o 400% w sklepie Świat Obrazów? Case study.
Grafika tytułowa - Case study kampanii Google Ads dla Świat Obrazów

Jak zwiększyliśmy ilość zakupów o 400% w sklepie Świat Obrazów? Case study.

Świat Obrazów to jeden z wielu sklepów internetowych działających w branży dekoracji wnętrz. Współpracę z Klientem w zakresie reklamy Google Ads rozpoczęliśmy we wrześniu 2017 roku i trwa ona do dziś. W tym czasie dzięki przemyślanym działaniom podnieśliśmy ilość transakcji z Google Ads o ponad 400%. Sprawdź, jak udało nam się to osiągnąć!

Grafika tytułowa - Case study kampanii Google Ads dla Świat Obrazów

Kim jest klient?

Świat Obrazów to sklep online, który działa na polskim rynku od 2014 roku. Sklep oferuje artykuły do dekoracji wnętrz, głownie ścian – czyli fototapety i obrazy na płótnie.

To co, wyróżnia Świat Obrazów wśród konkurentów to wyjątkowo bogaty wybór wzorów, które można umieścić na produkcie (baza ponad 150 mln grafik do wyboru) oraz możliwość wykonania fototapety lub obrazu na podstawie przesłanej grafiki – i to dokładnie na wymiar. Do tego służy specjalnie przygotowany przez nas generator.

Jaki jest cel działań w Google Ads?

Cel wybrany przez klienta był oczywisty. Klient chciał zwiększyć ilość pozyskiwanych zamówień z reklam w Google Ads. Aby go osiągnąć postawiliśmy sobie mniejsze cele, które miały ułatwić osiągnięcie celu głównego:

  • zmniejszenie kosztu pozyskania zakupu w sklepie,
  • poprawę jakości pozyskiwanego ruchu (kierowanie reklam na osoby faktycznie zainteresowane zakupem produktów na sklepie),
  • zwiększenie ilości ruchu z reklam,
  • obniżenie CPC (średniego kosztu kliknięcia w reklamę).

Audyt konta Google Ads

Pierwszym krokiem było wykonanie audytu – przeanalizowanie dotychczasowych działań i ich wyników. Pozwoliło to na zdiagnozowanie popełnianych błędów oraz wybranie najlepszych dróg do zoptymalizowania kampanii.

Podczas wstępnej analizy konta zauważyliśmy, że klient korzystał tylko z reklam tekstowych w wyszukiwarce Google (linki sponsorowane).

Podgląd konta Google Ads - Świat Obrazów

Oto najważniejsze błędy, jakie dotyczyły kampanii:

  • duża ilość kampanii powodowała, że analiza poszczególnych wyników była bardzo czasochłonna i nie można było szybko reagować na braki w optymalizacji,
  • kampanie korzystały z ręcznego ustawiania stawek, przez co często stawki były zbyt niskie, żeby reklama pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania lub odwrotnie, stawka była bardzo wysoka, przez co koszt pojedynczego kliknięcia był bardzo wysoki jak na budżet, którym dysponował klient,
  • kampanie kierowane były w większości na bardzo konkurencyjne hasła, przez co średni koszt kliknięcia z reklam był bardzo wysoki,
  • konta Google Ads i Google Analytics nie były ze sobą połączone przez co nie można było skorzystać z metod kierowania kampanii nastawionych na pozyskanie większej ilości transakcji (model ROAS czy minimalizacja CPA),
  • kampanie wyświetlały się na słowa często niezwiązane z ofertą sklepu przez błędne dopasowania słów kluczowych, co powodowało przepalanie budżetu.

Oczywiście braków w optymalizacji było więcej. Sumarycznie powodowały one, że kampania nie była opłacalna dla klienta.

Analiza konkurencji i symulacja wyników kampanii

Po wykonaniu audytu konta przyjrzeliśmy się wynikom stron konkurencyjnych oraz wykonaliśmy symulacje opłacalności kampanii. Budżet reklamowy był dość niski. co powodowało, że przy utrzymaniu dotychczasowego kierunku działań, czyli reklamy na konkurencyjne słowa kluczowe (fototapety, obrazy na płótnie) w wyszukiwarce Google, inwestycja nie miała szans zwrócić się klientowi. Koszt kliknięcia dla tych słów kluczowych był zbyt wysoki i powodował, że w ramach budżetu pozyskujemy małą ilośc ruchu. Następnie zestawiliśmy informacje o ruchu ze średnim współczynnikiem konwersji w branży (metryka pokazująca, jaki procent osób przechodzących na stronę z reklamy dokonuje zakupów) – wynik był niezadowalający. Dokonaliśmy również symulacji z mniej popularnymi słowami kluczowymi – efekt był podobny.

Wyniki wyszukiwania Google dla frazy - fototapety

Jak zatem osiągnąć lepsze wyniki, kiedy reklamy tekstowe w wyszukiwarce są nieopłacalne? Wystarczy wykorzystać w pełni potencjał reklamowy Google Ads! W prawdzie reklamy tekstowe są w tym systemie najpopularniejsze, jednak oferuje on znacznie więcej formatów (reklama zakupowa, bannery, wideo, e-mail) oraz rodzajów kampanii (Zakupy Google, sieć reklamowa, Youtube, Gmail, remarketing). Wspólnie z klientem zdecydowaliśmy się wykorzystać cały arsenał, jakim dysponuje Google Ads, aby osiągnąć zamierzone cele.

Jak wygląda obecna kampania?

Budżet reklamowy został podzielony na kampanie:

  1. W zakupach Google – reklam w formie graficznej w wyszukiwarce Google, zawierających nazwę produktu, cenę, zdjęcie i nazwę sklepu
  2. Remarketingu dynamicznego – czyli reklam produktów, które ktoś oglądał na sklepie na innych stronach w Internecie, należących do sieci reklamowej Google
  3. DSA – czyli dynamicznych reklam tekstowych w wyszukiwarce Google

Wyniki reklamy w Google Ads

Efekty były zaskakujące. Udało się obniżyć koszt pozyskania klienta o 80% oraz zwiększyć ilość zakupów dokonywanych w sklepie o ponad 400%. Poniżej przedstawiamy zrzuty z narzędzia Google Analytics. Analizujemy okres od początku września 2017 do końca lutego 2019 w porównaniu z poprzednim okresem.

Ilość transakcji pozyskanych bezpośrednio z Google Ads:

Ilość zakupów wg Google Analytics

Ilość sesji pozyskanych przez Google Ads:

Ilość sesji wg Google Analytics

Ilość konwersji wspomaganych (zakupy z innych kanałów ruchu), do których przyczyniła się reklama w Google Ads:

Ilość konwersji wspomaganych wg Google Analytics

Podsumowanie

Zmiany w organizacji konta Google Ads przełożyły się na znaczne zwiększenie ilości transakcji w sklepie internetowym i obniżenie kosztu pozyskania klienta. Kampania jest obecnie wysoce opłacalna i stale pozyskuje zamówienia. Przed uruchomieniem kampanii warto dokładnie zaplanować działania oraz oszacować jej rentowność. Dobrze jest także przetestować inne rodzaje kampanii niż standardowa reklama tekstowa w wyszukiwarce, gdyż często jest ona bardzo droga ze względu na wysoką konkurencję. Poza tym im więcej kanałów dotarcia do klienta wykorzystamy, tym większa szansa na to, że nasz przekaz reklamowy zostanie zauważony i przełoży się na konwersje.

Nie wiesz, czy Twoja kampania w Google Ads jest efektywna? A może chciałbyś rozpocząć kampanie w Google Ads, która tak jak ta dostarczy Ci klientów? Skontaktuj się ze mną! Chętnie pomogę Ci rozwinąć Twój biznes z pomocą Google Ads.

Marcin Kęska

Specjalista SEO/SEM


Brak komentarzy

Napisz komentarz