System sprzedaży biletów online dla firmy Trans–Expres. Case study.
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Realizacje  / System sprzedaży biletów online dla firmy Trans–Expres. Case study.
system sprzedaży biletów trans-expres

System sprzedaży biletów online dla firmy Trans–Expres. Case study.

W dobie powszechnego dostępu do Internetu coraz więcej firm oferuje klientom możliwość zakupu biletów w sieci. To już nawet nie wygoda, tylko coraz powszechniejsza praktyka, dzięki której przedsiębiorcy zyskują większe grono klientów. Z zamiarem uruchomienia nowego kanału sprzedaży biletów zgłosiła się do nas firma przewozowa Trans-Expres, dla której wdrożyliśmy funkcjonalny i nowoczesny system sprzedaży biletów online. Zaprojektowane przez naszych specjalistów oprogramowanie do sprzedaży biletów umożliwia klientom komfortowy zakup biletu na wybrany przejazd w kilku prostych krokach. Jak wyglądały etapy realizacji tego projektu? W jaki sposób udało nam się spełnić oczekiwania klienta? I najważniejsze – czy wdrożony system rezerwacji i sprzedaży biletów spełnia swoją rolę? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w tekście poniżej. Sprawdźcie koniecznie 😊

system sprzedaży biletów trans-expres

Na początek – garść informacji o naszym kliencie

Trans – Expres to krakowska firma transportowa, która już od ponad 25 lat oferuje regularne i okazjonalne przewozy międzynarodowe do 6 krajów Unii Europejskiej – Austrii, Niemiec, Belgii, Holandii, Francji i Luxemburga, a także wynajem busów i autokarów. Firma gwarantuje najwyższą jakość usług – szybką i bezpieczną podróż nowoczesną flotą transportową, którą prowadzą kierowcy z wieloletnim doświadczeniem.

flota pojazdów Trans-Expres

Podejmujemy wyzwanie, czyli kilka słów o założeniach systemu sprzedaży biletów

Dla naszego klienta priorytetem było stworzenie intuicyjnego systemu do sprzedaży biletów na wskazane połączenie międzynarodowe za pośrednictwem strony internetowej, z możliwością dokonania płatności online, a także wygenerowania biletu.

Zatem naszym wyzwaniem było zaprojektowanie takiego oprogramowania do sprzedaży biletów autobusowych, które umożliwi:

  • wyszukiwanie i komfortowy zakup biletu na połączenia jedno i dwustronne obejmujące liczne miasta Polski i sześciu krajów europejskich,
  • integrację z zewnętrznym systemem CRM, pozwalającą na sprawną wymianę informacji pomiędzy systemami,
  • swobodne zarządzanie systemem rezerwacji biletów i nieograniczony dostęp do danych sprzedażowych

Przechodzimy do konkretów – prezentujemy etapy prac nad systemem biletowym

Naszą współpracę z firmą Trans – Ekspres rozpoczęliśmy od licznych rozmów dotyczących oczekiwań klienta odnośnie funkcji programu do sprzedaży biletów. Na podstawie zdobytych informacji przygotowaliśmy specyfikację funkcjonalno – techniczną, która nakreśliła nam przebieg dalszych prac.

makieta systemu do rezerwacji biletów trans-expres

Następnie przygotowaliśmy dedykowany projekt graficzny oraz prototyp systemu sprzedaży biletów w formie makiet UI/UX. Kolejnym etapem były prace programistyczne i hardwear’owe zespołu naszych specjalistów.

Moduły systemu sprzedaży biletów kryją liczne funkcjonalności

Wdrożona przez nas profesjonalna platforma do sprzedaży biletów charakteryzuje się licznymi modułami, które odpowiadają za sprawny proces wyszukiwania, rezerwacji oraz finalizacji zakupu biletu na wybrane połączenie w kilku krokach.

Moduł wyszukiwania połączeń

Moduł ten jest zintegrowany z zewnętrznym systemem CRM. Opracowana i wdrożona została logika wymiany informacji dotycząca: kalendarza przejazdów, wolnych miejsc, tras, lokalizacji, godzin oraz wszelkich danych niezbędnych do przejścia procesu zamówienia.

moduł wyszukiwania połączeń

Użytkownik zatem wybiera z listy rozwijalnej lub wpisuje w polu wyszukiwania interesujący go punkt rozpoczęcia podróży oraz docelowej destynacji.

Moduł alertu braku miejsc

W przypadku braku wolnych miejsc na dany przejazd lub gdy we wskazanym terminie wybrane połączenie nie jest obsługiwane przez przewoźnika, system rezerwacji biletów wyświetla automatyczny alert informujący o tym, że dane połączenie jest niedostępne.

moduł alertu o braku wolnych miejsc

Co ważne, jeżeli wskazane połączenie będzie możliwe w innym terminie, system do sprzedaży biletów automatycznie go wyświetli. Jeżeli połączenie nie będzie w ogóle realizowane, system automatycznie zasugeruje wyszukanie innych połączeń. Wszystkie te operacje są możliwe dzięki integracji platformy do sprzedaży biletów autobusowych z systemem CRM – system odpytuje zewnętrzną bazę CRM o najbliższy wolny termin na wybraną przez użytkownika konfigurację, a następnie go wyświetla.

Moduł wyboru biletu

W tym module użytkownik wybiera rodzaj interesującego go biletu. Domyślnie zaznaczony jest rodzaj biletu jednostronny – poniżej pojawia się pole, w którym klient wybiera miejsce odjazdu, przyjazdu, datę oraz liczbę pasażerów.

moduł wyboru biletu

Użytkownik może również wybrać bilet dwustronny – wtedy automatycznie pojawi się dodatkowe pole z wyborem relacji powrotnej lub bilet open, czyli bilet dwustronny z możliwością dookreślenia relacji powrotnej w późniejszym terminie.

Moduł danych pasażerów i zniżki

Za pomocą tego modułu użytkownik podaje dane pasażerów, którzy będą uczestniczyć w podróży. Wymagane informacje do zakupu biletu to imię i nazwisko pasażera, wraz z numerem telefonu oraz adresem e-mail.

moduł danych o pasażerach

W systemie wdrożona została funkcja, za pomocą której możliwe jest nadanie rabatu % o określonej wysokości – klient wykorzystuje to narzędzie m.in. w celu przyznania zniżki za przejazd studentom. Na etapie zakupu biletu online konieczne jest także podanie nr legitymacji uprawniającej do zniżki. Ostateczną zasadność zniżki weryfikuje kierowca.

Moduł podsumowania rezerwacji

W tym module użytkownik znajdzie kompletne podsumowanie wybranego połączenia – podsumowanie trasy – czyli miejsca wyjazdu i przyjazdu, liczbę pasażerów wraz z ceną końcową za połączenie oraz dane pasażerów wprowadzone w poprzednim kroku wraz z danymi do płatności.

moduł podsumowania rezerwacji biletu

Oczywiście, jeżeli w którymś polu nastąpiła pomyłka, użytkownik może powrócić do poprzednich kroków i nanieść poprawki. Jeżeli wszystko się zgadza, klient może przystąpić do płatności online, klikając w przycisk ‘zapłać’.

Moduł płatności online

przekierowanie na stronę płatności

System sprzedaży biletów zintegrowana jest z systemem Przelewy24, który umożliwia bezpieczne i szybkie płatności online.Przed przejściem do finalizacji płatności system biletowy jeszcze raz odpytuje bazę CRM o dostępność biletów na wybrane przez klienta połączenie.moduł płatności online

Użytkownik po kliknięciu przycisku ‘zapłać’ ma 10 min na dokonanie wpłaty. Po tym czasie, transakcja zostanie anulowana. W momencie, kiedy płatność została pomyślnie zrealizowana, klient otrzyma informację zwrotną o pomyślnym zakończeniu transakcji.

okno informujące o poprawnym dokonaniu płatności

Moduł generowania biletów

Po pomyślnej finalizacji transakcji klient otrzymuje bilet w formie PDF. Bilet można wydrukować lub pokazać kierowcy na telefonie. 

Intuicyjne zarządzanie panelem administracyjnym systemu do sprzedaży biletów

Program do sprzedaży biletów autobusowych dla firmy Trans – Expres posiada wiele funkcjonalności również po stronie administratora. Na uwagę zasługuje moduł weryfikacji płatności, który zawiera kompletne dane na temat użytkowników, listę wpłat wraz z informacją o statusie płatności. Moduł ten został dodatkowo wyposażony w praktyczną wyszukiwarkę płatności wg wskazanych kryteriów – nazwa wpłacającego, kwota, data, status płatności. Administrator systemu ma także możliwość podglądu podsumowania każdej pojedynczej płatności zawierającego szereg informacji dotyczących klienta.

strona główna panelu administracyjnego

Administrator systemu ma również możliwość definiowania szeregu parametrów odpowiedzialnych za działanie platformy. W ramach tych funkcji może określić wysokość zniżki dla wybranych grup pasażerów oraz włączyć lub wyłączyć automatyczne przyznawanie zniżki dla biletów jednostronnych.

panel administracyjny - widok szczegółów płatnościMoże także wykorzystać funkcję blokady czasowej, w ramach której administrator ma możliwość określenia godziny, do której użytkownik może kupić bilet na następny dzień, po to by zapewnić płynność pracy Biura Obsługi Klienta. Administrator ustala również czas, po jakim rezerwacja zostanie anulowana oraz maksymalną ilość pasażerów, dla której można zakupić bilet.

Strona www, czyli kolejny element naszej współpracy

Warto wspomnieć, że oprócz programu do sprzedaży biletów autobusowych firma Trans-Expres powierzyła nam stworzenie firmowej strony internetowej.

strona internetowa trans-expres

Witryna prezentuje markę, nowoczesną flotę transportową, a także zawiera szereg przydatnych danych dla klientów –informacje o bagażu, podróży z dzieckiem, promocje, wymagane dokumenty, kontakt do biur obsługi klienta oraz szczegółowe dane na temat połączeń międzynarodowych wraz z obszarami świadczenia usług zaznaczonymi na mapie. Od niedawna świadczymy dla Trans – Expres także usługi z zakresu pozycjonowania i aktywnego pozyskiwania linków do strony.

Czas na podsumowanie – przyjrzyjmy się efektom

W wyniku prac naszego zespołu powstał profesjonalny, intuicyjny w obsłudze i bogaty w liczne funkcjonalności system sprzedaży biletów online wraz z wizerunkową stroną internetową. Dla firmy Trans – Expres to kolejny, po sprzedaży stacjonarnej za pośrednictwem biura lub agentów, kanał sprzedaży biletów, który jest odpowiedzią na potrzeby klientów oraz zmieniające się wymagania rynku. Efekt wdrożenia bardzo nas cieszy – firma Trans – Ekspres może pochwalić się większym zainteresowaniem wśród klientów, większym ruchem na stronie, a w konsekwencji stałym wzrostem sprzedaży.

Anna Kaleta

Product Marketing Manager

Brak komentarzy

Napisz komentarz