W jaki sposób system b2b może usprawnić realizację zamówień? > Blog Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Intellect / Obieg dokumentów  / W jaki sposób system b2b może usprawnić realizację zamówień?
Platforma b2b

W jaki sposób system b2b może usprawnić realizację zamówień?

Jedną z podstawowych zalet platform sprzedażowych b2b jest przyspieszenie dokonywania zamówień oraz ich realizacji. Chęć usprawnienia procesu sprzedaży to jeden z najczęstszych powodów, dla których firmy oferujące produkty b2b (np. hurtownie) decydują się na wdrożenie tego typu systemów. 

Platforma b2b

Coraz więcej branż decyduje się na przeniesienie sprzedaży do internetu – lub uzupełnienie tradycyjnych kanałów sprzedażowych także możliwością dokonania zamówienia online. Dotyczy to także wielu firm oferujących produkty b2b. Platformy sprzedażowe tego typu tworzyliśmy m.in. dla hurtowni spożywczej Bzomex. Platforma, odpowiednio dostosowana do potrzeb i procedur konkretnego przedsiębiorstwa, może znacznie przyspieszyć cały proces związany z zamówieniem – od jego złożenia aż do realizacji. W jaki sposób?

Przejrzystość oferty i łatwy do niej dostęp

Dobra platforma sprzedażowa b2b daje możliwość zaprezentowania klientom pełnej oferty firmy – w estetyczny sposób, z intuicyjnym podziałem na kategorie – oraz dostarczenia wszystkich potrzebnych informacji o produktach. 

System b2b sprawia więc, że klienci mają stały dostęp do aktualnej oferty: 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z dowolnego miejsca i z każdego urządzenia, mającego dostęp do internetu. Takie rozwiązanie ma sporą przewagę nad przekazywaniem informacji osobiście przez sprzedawców (co wymaga więcej czasu, dogrania terminów) czy dostarczanie gazetek papierowych (również – jest to czasochłonne, wymaga większego planowania, każdorazowo oznacza koszty). Oczywiście – w niektórych przedsiębiorstwach (na przykład ze względu na przyzwyczajenie dotychczasowych klientów) rezygnacja z przedstawiania oferty bezpośrednio nie jest możliwa. Wciąż warto jednak uzupełnić ją o prezentację online. Dzięki temu klienci, biegle poruszający się w świecie nowych technologii, zawsze na bieżąco mogą sprawdzić nowości w ofercie, często łatwiej też zdobyć nowych kontrahentów. To z kolei sprawia, że sprzedaż rośnie.

Co więcej, na platformie b2b można także postarać się o dodatkowe moduły – na przykład z promocjami czy gazetką, prezentującą nowości w ofercie. Kontrahenci na bieżąco więc mogą uzyskać informacje o tańszych i nowych produktach, którymi warto się zainteresować – bez poświęcania czasu na osobisty kontakt ze sprzedającym.

Stała dostępność pełnej oferty może przyspieszyć decyzję o złożeniu zamówienia – i skrócić proces sprzedaży o czas potrzebny na nawiązanie z klientem bezpośredniego kontaktu, by omówić, jakie towary i w jakich cenach są dostępne.

lista produktów

Automatyzacja zamówienia

Platformy b2b automatyzują – a przez to ułatwiają i przyspieszają – proces dokonania transakcji. Klient może w prosty sposób, w dogodnej dla siebie chwili, zamówić wybrane produkty. Wyeliminowana zostaje konieczność bezpośredniego kontaktu z pracownikiem, który wiązałby się z możliwością zamawiania jedynie w określonych godzinach. Przyjęcie i zaksięgowanie zamówienia złożonego u pracownika zajmuje także więcej czasu (całość zamówienia musi zostać omówiona, po czym sprzedawca musi przekazać je dalej, wprowadzić do systemu, bywa, że konieczne jest sprawdzenia, czy np. na magazynie znajduje się dany towar). W przypadku platformy b2b, informacja o zakupionych towarach, trafia do systemu automatyczne. Nie ma tutaj także miejsca na tak zwany „czynnik ludzki” – czyli ryzyko popełnienia przez pracownika błędu (czyli chociażby pomyłki przy liczbie zamówionych produktów). 

Szybszy przebieg transakcji?

Automatyzacja procesu zakupu sprawia, że informacja o dokonanym zamówieniu błyskawicznie trafia do systemu – i jest ono szybciej przekazywane do realizacji. Od razu w jednym miejscu dla pracowników dostępne są wszystkie potrzebne wiadomości: dotyczące rodzaju zamówionych produktów, ich liczby oraz danych klienta. System b2b pozwala więc szybciej rozpocząć realizację zamówień – i skraca czas oczekiwania klientów na dostawę. Sprawia to, że poziom zadowolenia klientów z szybko przeprowadzonej transakcji rośnie.

Automatyzacja wystawiania faktur

Część systemów posiada opcję automatycznego przygotowywania faktury – uwzględniając dane klienta oraz wielkość zamówienia. Faktury mogą być dostępne do wglądu, pobrania oraz eksportu (zarówno dla klienta, na którego faktury zostały wystawione, jak i dla sprzedającego) bezpośrednio w platformie. 

Automatyzacja wystawiania faktur również często przyspiesza proces sprzedażowy. Dodatkowo, opcja modułu faktur jest komfortowa dla klienta, a w firmie sprzedającej – może pomóc w usprawnieniu obiegu dokumentów.

Wsparcie procesu reklamacji

Usprawnić obsługę zamówień mogą także moduły reklamacji, umieszczone na platformach b2b. Dzięki temu klient nie musi nawiązywać kontaktu bezpośrednio z pracownikiem – wystarczy, aby uzupełnił odpowiedni formularz. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu: osoba zajmująca się reklamacjami otrzymuje od razu rozpisane informacje na temat problemu z zamówieniem. Taka automatyzacja pozwala na oszczędzenie czasu pracowników, który może zostać wykorzystany w lepszy sposób.

Systemy b2b mogą więc znacznie usprawnić i przyspieszyć proces przyjmowania i realizowania zamówienia. Warto jednak podkreślić, że dzieje się tak wyłącznie, jeśli platforma jest wysokiej jakości – i właściwie dostosowana do potrzeb i procedur obowiązujących w firmie oraz oczekiwań klientów. W innym przypadku może okazać się, że nie posiada ona niezbędnych opcji lub – przez próbę dopasowania jej do różnych branż – ma ich z kolei tak wiele, że łatwo zgubić się w gąszczu dostępnych funkcji. Stąd też oferowanym przez nas rozwiązaniem są systemy dedykowane b2b: w stu procentach tworzone z myślą o potrzebach konkretnego klienta. Indywidualne podejście i zbadanie procesów firmowych oraz specyfiki branży umożliwia stworzenie systemu b2b, który w najlepszy sposób pomoże ułatwić składanie i realizowanie zamówień.  System b2b wysokiej jakości w ostatecznym rozrachunku sprawia, że rośnie sprzedaż, a tym samym – zyski.

 

Chcesz zamówić system b2b?

Skontaktuj się z nami. Tworzymy systemy b2b na miarę potrzeb naszych klientów!

Magdalena Kubasiewicz

Product Manager


Brak komentarzy

Napisz komentarz