Strategia oraz branding dla marki 'I am BIO' > Blog Agencji Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Realizacje  / Strategia oraz branding dla marki ‚I am BIO’
strategia oraz branding dla excellence - grafika tytułowa

Strategia oraz branding dla marki ‚I am BIO’

Ostatnie miesiące zaowocowały w kolejną ciekawą współpracę, tym razem z jednym z największych w Polsce producentów syropów w Polsce, firmą Excellence. Marka postanowiła wprowadzić na rynek nową linię ekologicznych i certyfikowanych produktów, w związku z czym powierzyła nam opracowanie kompleksowej strategii oraz brandingu dla nowych bio produktów. W case study prezentujemy, jak wyglądały poszczególne etapy naszej pracy przy tworzeniu koncepcji marki oraz ich efekty. 

strategia oraz branding dla excellence - grafika tytułowa

Garść informacji o firmie Excellence

Excellence to jeden z największych polskich producentów syropów. Posiada bogatą i zróżnicowaną ofertę dostosowaną do różnych gustów – portfolio produktów obejmuje m.in. linię ekologiczną ‘bio’, w tym syropy tradycyjne i egzotyczne, soki oraz musy. Firma stawia na nieustanny rozwój – nowe doświadczenia, obserwowanie trendów i zmieniających się wymagań klientów. Wdraża innowacyjne rozwiązania oraz stale poszerza ofertę, umacniający tym samym swoją pozycję na rynku. Produkty Excellence dostępne są  w sklepie internetowym oraz stacjonarnie w popularnych sieciach handlowych w całym kraju. 

Jakie wyzwanie postawił przed nami Klient?

Nasza współpraca z firmą Excellence obejmowała zaprojektowanie profesjonalnej strony korporacyjnej, sklepu internetowego oraz przygotowanie kompleksowej strategii i identyfikacji dla nowej marki bio-produktów, opartej wyłącznie na bazie certyfikowanych owoców i roślin pochodzących z upraw ekologicznych –  ‘I am BIO’. 

linia soków excellence

Klientowi zależało na prezentacji nowej marki jako produktów premium – wysokiej jakości, o wyjątkowym i autentycznym smaku, powstających z troską o środowisko naturalne. Strategia miała odzwierciedlać mocne strony marki – produkty powstające wyłącznie z owoców i warzyw z certyfikowanych upraw ekologicznych, przeznaczone dla świadomych i wymagających konsumentów, stawiających na jakość oraz zdrowie jako najważniejszą wartość.

Pracujemy nad strategią marki ‘I am BIO’ –  poszczególne etapy działań

Prace przy opracowaniu szczegółowej strategii oraz identyfikacji wizualnej dla marki ‘I am BIO’ rozpoczęliśmy od szczegółowych rozmów z naszym klientem. Chcieliśmy jak najlepiej poznać ideę oraz założenia dla nowych bio-produktów, aby móc je odzwierciedlić w naszych działaniach. Wspólnie przeanalizowaliśmy cele, zarówno te biznesowe, jak i wizerunkowe oraz oczekiwania, a następnie przystąpiliśmy do pracy.

Opracowaną przez nas strategię nowej marki bio-produktów rozpoczęliśmy od analizy grupy docelowej. Przygotowaliśmy szczegółową charakterystykę marki i jej produktów, wraz z określeniem, do jakich grup konsumentów trafia nowa marka oraz na jakie potrzeby i motywacje  konsumentów odpowiada, a także jakie komunikuje wartości. Na podstawie insightów oraz badań zdefiniowaliśmy grupy  docelowe pośrednie i bezpośrednie, co zdeterminowała nasze dalsze działania.

posiłek przy stole

Następnie zajęliśmy się segmentacją i umiejscowieniem marki ‘I am BIO’ na rynku. W tym celu szczegółowo przeanalizowaliśmy konkurencję zgodnie z profilem marki i zakładanym pozycjonowaniem – czyli inne firmy oferujące podobne produkty z sektora bio. Pod uwagę wzięliśmy charakterystykę produktów, ich wyróżniki, mocne oraz słabe strony oraz strategię komunikacji. Działania te pozwoliły nam na określenie obszarów przewagi nad innymi brandami, czyli elementów, które w przeciwieństwie do konkurencji posiada marka ‘I am BIO’. Na podstawie tak zebranych danych przygotowaliśmy strategię komunikacji marki.

Kolejno zajęliśmy się opracowaniem portfolio smaków. Pod uwagę wzięliśmy trendy żywieniowe, mające znaczący wpływ na decyzje konsumenckie, co w konsekwencji pozwoliło nam na zbudowanie kompletnej strategii smakowej marki. Przygotowana przez nas koncepcja objęła także analizę mechanizmu zakupowego, czyli gdzie i w jaki sposób będą oferowane produkty marki ‘I am BIO’.

Końcowym etapem naszej pracy strategicznej było przygotowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej marki – nazwy, logotypu, księgi znaków, kierunku kreatywnego, motywu przewodniego, kolorystyki, etykiet oraz opakowań.

Od nazwy po projekt etykiet – czyli wcielamy strategię w życie

Opracowana przez nas nazwa nowej linii produktowej ‘I am BIO’ bezpośrednio odnośni się do wartości marki – ‘jestem BIO’, czyli wybieram produkty ekologiczne, pochodzące ze zrównoważonych upraw, dam o środowisko naturalne i o zdrową, bogatą w składniki odżywcze dietę, a także świadomie wybieram rozwiązania żywieniowe, będące jej uzupełnieniem.

logo i am bio

Te same wartości przyświecały nam podczas projektowania logotypu marki – słowo ‘BIO’ pojawia się na tle zielonego liścia, który kojarzy się z naturą i zdrowiem. Wraz z logotypem opracowaliśmy księgę znaków – czyli opis budowy logo oraz przykłady jego poprawnego użycia. 

z natury sięgamy po więcej - hasło reklamowe

Dla produktów ‘I am BIO’ przygotowaliśmy także claim spójny z filozofią marki – ‘Z natury sięgamy po więcej’ – który podkreśla wykorzystanie pełnego potencjału dobrodziejstw natury.

etykieta soku z czarnych jagód

 

Zaprojektowaliśmy również komplet etykiet oraz opakowań dla wszystkich produktów z linii ‘I am BIO’, czyli soków, syropów tradycyjnych i egzotycznych  oraz musów o różnych smakach. Klientowi zależało spójnej koncepcji – prostej i czytelnej etykiecie oraz estetycznych opakowaniach nawiązujących do głównych wartości marki – ekologii, zdrowia, natury, z podkreśleniem przeznaczenia dla szerokiego grona odbiorców.

ekologiczny syrop klonowy i m bio

Zgodnie z wytycznymi przygotowaliśmy projekt etykiet nawiązujących do babcinych karteczek umieszczanych na sokach w spiżarni, które podkreślają naturalność oraz nawiązują do tradycji. W podobnym klimacie oraz kolorystyce utrzymane są opakowania bio musów, tworząc spójny wizerunek marki. 

i am bio gęsty mus owocowy

Strona korporacyjna i sklep online

Oprócz prac brandingowych związanych z przygotowaniem kompleksowej strategii i koncepcji dla linii ‘I am BIO’, wymyśleniem nazwy oraz claimu, zaprojektowaniem logotypu, Key Visual, etykiet oraz opakowań marka Excellence powierzyła nam także wizerunkowej strony korporacyjnej oraz sklepu online. 

laptop ze stroną firmową excellence

Strona korporacyjna prezentuje firmę, jej historię i wartości oraz pełne portfolio linii produktowych. Przedstawia Excellence jako producenta produktów BIO – stąd też jej kolorystka nawiązująca do barw natury oraz znaczek certyfikatu żywności ekologicznej w UE (zielony listek z białymi gwiazdkami) znajdujący się tuż pod sliderem.

soki i am bio

Sklep online umożliwia wykonanie komfortowych zakupów produktów marki z dowolnej linii produktowej wraz z dokonaniem bezpiecznych płatności. W przypadku sklepu dodatkowym zakresem prac, jaki wykonaliśmy, było przygotowanie opisów dla wszystkich produktów.

Czas na podsumowanie 

Stworzony przez projekt nowej linii bio produktów firmy Excellence – I am BIO – czyli koncepcja kreatywna oraz strategia tworzą spójny obraz marki, która stawia na najwyższą jakość, zdrowe i ekologię oraz prawdziwy szacunek do produktu. Nasze projekty są zgodne z wartościami oraz filozofią marki. Produkty ‘I am BIO’ wyróżniają się wśród konkurencji nie tylko wyjątkowym smakiem czy w pełni naturalnym pochodzeniem, ale także wysoką estetyką opakowań i etykiet, dzięki którym z łatwością można znaleźć je na sklepowych półkach.  

Anna Kaleta

Product Marketing Manager

1 Komentarz

Napisz komentarz