System wraz z aplikacją PWA dla DiaHem Diagnostics Products. > Blog Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Intellect / Case study  / System wraz z aplikacją PWA dla DiaHem Diagnostics Products.

System wraz z aplikacją PWA dla DiaHem Diagnostics Products.

Klient: DiaHem Diagnostics Products Sp. z o.o.

Projekt: System wraz z aplikacją mobilną PWA dla inżynierów serwisu firmy DiaHem

Metodyka pracy: Scrum – 2 sprinty

Zespół: 7 osób

Technologie: PHP 7.3+, MariaDB latest, nginx latest + http2 (push), Android

Grafika główna

 

Kim jest nasz Klient?

 

DiaHem AG Diagnostic Products jest wyłącznym partnerem i dystrybutorem firmy DiaMed na terenie Polski, będącej liderem w diagnostyce immunohematologicznej. DiaMed oferuje szeroki asortyment produktów do diagnostyki immunohematologicznej, hematologicznej oraz diagnostyki chorób zakaźnych.

DiaHem AG Diagnostic Products dystrybuuje metody DiaMed ID-Micro Typing System do blisko 800 laboratoriów immunotransfuzjologicznych w 10 krajach: Polsce, Słowenii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie, Serbii, Kosowie, Czarnogórze, Macedonii, Albanii i Bułgarii.

Rolę reprezentanta firmy DiaHem w tym projekcie IT pełnił Pan Wojciech Stokłosa

Wyzwanie

Klient dysponuje rozbudowaną siecią serwisową, mającą zapewnić klientom świetną obsługę techniczną. DiaHem posiada na terenie kraju własny magazyn oryginalnych części zamiennych, w którym inżynierowie serwisu składają zamówienia (tzw. magazyn centralny).

Klient widział potrzebę usprawnienia procesu obsługi zamówień. Dotychczas inżynier w celu złożenia zamówienia – uruchamiał swój komputer (niejednokrotnie będąc poza biurem), następnie wybierał właściwy plik PDF z potrzebnymi częściami i poprzez pocztę e-mail, składał zamówienie.

Wiązało się to z ryzykiem pojawienia się błędów, sama operacja była dość czasochłonna, a osoby zarządzające magazynem potrzebowały mieć lepszą kontrolę nad aktualnymi stanami magazynowymi. Zaistniała również potrzeba wypracowania procesu przepływu produktów pomiędzy inżynierami. 

Klient zatem potrzebował stworzyć system dla zespołu inżynierów serwisu, który:

  • skróci czas operacji związanej z zamawianiem części z magazynu centralnego,
  • zminimalizuje ryzyko błędu w trakcie dokonywania zamówień przez inżynierów,
  • pozwoli na pełną kontrolę stanów magazynowych produktów w magazynie centralnym oraz magazynach lokalnych, u poszczególnych u inżynierów.

Zwinny model współpracy

Projekt realizowany był w modelu zwinnym, przy zastosowaniu frameworka Scrum, co pozwoliło na jego sprawne wdrożenie. Nad projektem pracował dedykowany zespół specjalistów, pozostający do wyłącznej dyspozycji Klienta. W trakcie dwutygodniowych iteracji zespół dostarczał wartość biznesową, czyli nowe funkcjonalności, gotowe do natychmiastowego wdrożenia.

Współpracę rozpoczęliśmy od warsztatu kickoff, który pozwolił nam szczegółowo poznać specyfikę branży, dotychczasowy sposób pracy inżynierów serwisu, obecne procesy oraz doprecyzować założenia projektu oraz wymagania i oczekiwania wobec oprogramowania. Na podstawie zdobytych informacji przystąpiliśmy do projektowania rozwiązania – czyli systemu oraz aplikacji mobilnej. Finalnym etapem było wdrożenie  systemu oraz jego testowanie.

Zespół

System wraz z aplikacją mobilną dla inżynierów serwisu firmy DiaHem był realizowany przez zespół 7 dedykowanych specjalistów, składający się z: project managera, grafika kreatywnego, frondend developera, backend developera, specjalisty ds. SEO, analityka IT oraz testera projektu.

Wysoka użyteczność systemu

W odpowiedzi na potrzeby Klienta zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy funkcjonalny i wydajny  system usprawniający pracę inżynierów serwisu wraz z intuicyjną w obsłudze aplikacją mobilną PWA.

serwis widok

System został wyposażony w liczne moduły odpowiedzialne za jego wysoką użyteczność.  W ramach systemu możliwe jest dodawanie i edycja produktów w bazie, a także agregowanie istotnych danych na temat produktów, bieżących stanów magazynowych czy zamówień produktów z magazynu centralnego lub lokalnego oraz historii zamówień. 

Wdrożone funkcjonalności pozwalają na  aktualizację stanów magazynów lokalnych i centralnego, a także ustalenie bezpiecznego buforu produktów, zarządzanie statusem przesyłek, dodawanie zamówień na wybrany adres z bazy, a także dodawanie i edycję rekordów przez administratora. 

baza produktów

 

Istotnym elementem jest również dashboard, na którym użytkownik po zalogowaniu widzi powiadomienia. Najnowsze z nich znajdują się jako pierwsze na liście.

Role w systemie

System obejmuje usprawnienia dotyczące ról uczestników procesu obsługi zamówień – inżynierów, magazynierów i administratorów. 

Inżynierowie

Mają dostęp do swoich zamówień, historii oraz produktów. Wiedzą, ile produktów znajduje się aktualnie na magazynie centralnym oraz na ich magazynie – czyli magazynie lokalnym. 

zamówienia

Inżynierowie mają również możliwość dokonywania zamówień potrzebnych produktów z magazynu centralnego oraz magazynów lokalnych, czyli od innych inżynierów, którzy mają poszukiwany produkt na stanie. Po wysyłce, dana pozycja pojawia się automatycznie na magazynie inżyniera. Inżynierowie zajmują się również  wysyłką  produktów z własnych magazynów lokalnych. 

Magazynierzy

Przyjmują oraz realizują zamówienia zlecone przez inżynierów, wydania klientom, a także przyjmują na magazyn centralny produkty zamówione z głównej siedziby firmy z uwzględnieniem buforów. Prowadzą dokumentację przyjęcia, wprowadza numery seryjne oraz ilości, numer dokumentu, obsługują reklamacje i kompleksowo zarządzają magazynem centralnym. 

wydanie towaruAdministratorzy

Posiadają dostęp do wszystkich operacji i logów w systemie, zarządzają dostępami do systemu, tworzą i edytują role w systemie, a także zarządzają katalogiem produktów. 

edycja produktu

Usprawnienie procesów 

System odpowiada za optymalizację procesu zarządzania produktami – ich zamawiania z magazynu centralnego i lokalnych, wydawania klientom oraz zarządzania stanami magazynowymi. Proces przepływu produktów wygląda następująco:

  1. Inżynier za pomocą aplikacji mobilnej PWA wybiera z centralnego magazynu produkt (części)  ponumerowane na podstawie katalogu, w tym ilość, na jaki adres ma zostać wysłany oraz termin wysyłki.
  2. Zamówienie trafia do magazyniera. 
  3. Inżynier otrzymuje powiadomienie, w momencie, kiedy magazynier potwierdził dostępność produktu, np. skompletował i zapakowała zamówienie. Ma również dostęp do statusu wszystkich swoich zamówień oraz historię zrealizowanych zamówień.
  4. Inżynier otrzymuje powiadomienie, że część już przyszła od kuriera, może jechać do klienta.
  5. Po skończonej pracy rozlicza produkt (część) z numerem z raportu z SAP.
  6. Inżynier może zwrócić produkt, którego aktualnie nie potrzebuje do magazynu centralnego lub przekazać go do innego inżyniera.
  7. Administrator ma możliwość dostępu do historii oraz do statusów zamówień będących w trakcie realizacji.

Efekt

System wraz z aplikacją PWA do inżynierów serwisu przyczynił się do optymalizacji procesów związanych z przepływem, dystrybucją i zarządzaniem produktami na magazynach oraz monitorowaniem stanów magazynowych. 

Zwinny model współpracy pozwolił na regularne dostarczanie realnej wartości biznesowej, przez dedykowany zespół specjalistów, przy ścisłej współpracy z klientem. 

Dzięki wdrożonemu narzędziu,  usprawnieniu uległy następujące obszary w firmie DiaHem:

  • transparentny przepływ i bardziej szczegółowa wiedza na temat lokalizacji produktów w firmie
  • kontrola nad stanami magazynowymi produktów w magazynach lokalnych i centralnym
  • jasno określone role w systemie i związane z nimi kompetencje 
  • optymalizacja procesu zamawiania produktów  i rozliczania się z produktów 
  • minimalizacja ryzyka błędów

Co ważne, system można modyfikować i rozwijać, tak aby, jak najlepiej dopasować jego funkcje do aktualnych potrzeb biznesowych klienta. 

 

Anna Kaleta

Product Manager


Brak komentarzy

Napisz komentarz