Dlaczego system sprzedaży b2b to dobra inwestycja? Sprawdź, w jaki sposób platforma b2b może pomóc w optymalizacji budżetu firmy > Blog Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Intellect / Platforma b2b  / Dlaczego system sprzedaży b2b to dobra inwestycja? Sprawdź, w jaki sposób platforma b2b może pomóc w optymalizacji budżetu firmy

Dlaczego system sprzedaży b2b to dobra inwestycja? Sprawdź, w jaki sposób platforma b2b może pomóc w optymalizacji budżetu firmy

Tworzymy dedykowane systemy sprzedażowe online dla największych polskich firm, oferujących towary i usługi b2b. Klienci decydują się na tę opcję, ponieważ chcą usprawnić firmowe procesy oraz realizację zamówień – a dzięki temu zwiększyć zyski. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, w jaki sposób inwestycja w platformę b2b może pomóc zoptymalizować budżet przedsiębiorstwa.

System b2b

System b2b – inwestycja długofalowa

Wdrożenie systemu sprzedaży b2b wiąże się z kosztami – często bardzo dużymi. Zwłaszcza, jeśli wybór pada nie na oprogramowanie typu Saas czy system Open Source, a rekomendowane przez nas rozwiązanie, czyli platformę dedykowaną: od początku tworzoną z myślą o potrzebach konkretnej firmy i danej branży. Przez przedsiębiorstwa, zwłaszcza duże, jest to jednak traktowane jako inwestycja, która w dłuższej perspektywie ma pomóc w usprawnieniu prac, a dzięki temu – zmniejszeniu kosztów stałych i zwiększeniu wpływów od klientów.

Platforma b2b pozwala na automatyzację procesów

Jednym z głównych powodów, dla których nasi klienci postanawiają wdrożyć platformy sprzedażowe b2b, jest chęć zautomatyzowania procesów – składania zamówień, wystawiania faktur, zgłaszania reklamacji. W wielu przypadkach pozwala to na zrealizowanie całego zamówienia bez kontaktu bezpośredniego z klientem. Dzięki temu proces przebiega szybciej, a ilość (i przez to koszty) pracy, jaką trzeba wykonać, zmniejsza się.

Dobrze skonstruowana platforma sprzedażowa b2b pozwala na:

  • Zapoznanie się z pełną ofertą – klient ma dostęp do wszystkich dostępnych produktów oraz informacji na ich temat. Może je wygodnie wyszukiwać – dzięki kategoriom i filtrom. Sprawia to, że partner nie musi za każdym razem, chcąc dokonać zakupu, kontaktować się ze sprzedawcą, by otrzymać informacje o dostępności potrzebnego towaru
  • Dokonanie zamówienia – klient za pośrednictwem systemu może w dowolnej chwili, z dowolnego urządzenia mającego dostęp do internetu, złożyć zamówienie. To od razu jest zapisywane w systemie. Usprawnia to proces składania i realizacji zamówienia, zmniejsza ryzyko błędu oraz może ułatwić monitorowanie stanów magazynowych
  • Łatwiejsze wystawianie faktur – faktury wystawiane są na podstawie danych i szczegółów zamówienia, wprowadzonych do systemu, a następnie mogą być dostępne na platformie
  • Wsparcie przy procesie reklamacji – reklamacja również może być zgłaszana przez system – dzięki czemu ponownie w pierwszym jej etapie nie ma konieczności kontaktu bezpośredniego z pracownikiem.

Automatyzacja procesów przyspiesza je – i pozwala nie tylko działać sprawniej, ale również ograniczyć wydatki na ich obsługę.

System b2b może pomóc w zdobyciu nowych klientów

Wiele firm posiada bazę klientów budowaną przez lata, za pomocą bezpośredniego kontaktu. Taka forma zdobywania nowych partnerów biznesowych wciąż jest skuteczna – warto jednak wspomagać ją także innymi metodami.

Obecnie coraz więcej osób korzysta biegle z nowych technologii, a wraz z dorastaniem kolejnych pokoleń, odsetek ten zwiększa się. Tym samym prowadzenie sprzedaży przez internet staje się sposobem na poszerzenie bazy klientów. Obsługa na wysokim poziomie, wygodny, intuicyjny system, pozwalający na dokonanie zakupu w dowolnym czasie, mogą przyciągnąć kontrahentów poszukujących dostawców idących z duchem czasu. Posiadanie platformy b2b daje także spore możliwości w zakresie zastosowania marketingu internetowego. (Na przykład dzięki Google Ads.)

Im więcej klientów zaś – tym oczywiście wyższe zyski firmy.

Platforma b2b wspomaga budowanie lojalności klientów

Zdobycie klienta to jedno, utrzymanie go – drugie. 

Dedykowane platformy b2b tworzymy zawsze w oparciu o potrzeby zlecającego, ale także z myślą o tym, by jak najlepiej służyły jego klientom. Temu służą m.in. warsztaty koncepcyjne, a często też przeprowadzane przez nas w pierwszej fazie produkcji badania użytkowników. Platforma ma nie tylko usprawnić proces zamówienia i ułatwić pracę w firmie – ale także jak najlepiej służyć grupie docelowej. Pozytywne doświadczenia z posługiwania się systemem sprawiają, że klient chętniej wraca, aby za jego pośrednictwem dokonać kolejnego zamówienia.

Wsparciem, przy budowaniu lojalności klientów, mogą być także dedykowane moduły: umożliwiające na przykład wgrywanie gazetek produktowych/promocyjnych oraz moduł z systemem lojalnościowym – który nalicza klientom specjalne zniżki, zależne od wielkości dokonywanych zamówień.

Ponadto, w ramach promocji można wykorzystać mechanizmy remarketingu – np. przypominające o platformie po pewnym czasie od dokonania zamówienia czy informujące w reklamach/newsletterach o promocjach na towary, które klient kupował w przeszłości.

Dedykowana platforma b2b przyspiesza pewne procesy, a przez to pomaga ograniczać koszty. Ponadto  za jej sprawą można podnieść jakość obsługi i poziom zadowolenia klientów, a także przyciągać nowych partnerów – i budować ich lojalność. Wdrożenie nowych rozwiązań jest więc pomocne przy optymalizacji budżetu i zwiększeniu zysków.

Magdalena Kubasiewicz

Product Manager


Brak komentarzy

Napisz komentarz