
Google doceni certyfikat SSL na Twojej stronie internetowej
Jako coraz bardziej świadomi użytkownicy sieci przykładamy coraz większą uwagę do bezpieczeństwa danych, które w niej przetwarzamy. Na przeciw tym potrzebom powinni wyjść właściciele witryn internetowych, zwłaszcza jeśli udostępniają one płatności on-line czy przesyłają newralgiczne i poufne informacje. Wystarczy zabezpieczyć swoją stronę certyfikatem SSL, a zyskamy dzięki temu szereg korzyści. Dowiedzcie się, czym jest SSL i o jakich korzyściach mowa.
Co to jest SSL?
SSL jest protokołem sieciowym, opracowanym przez firmę Netscape w 1994. r. wykorzystywanym do zabezpieczania połączeń internetowych (np. informacje przesyłane ze strony WWW do użytkownika i odwrotnie, wiadomości e-mail, itp.) Certyfikaty SSL to przede wszystkim gwarancja wiarygodności właścicieli witryn WWW oraz najbardziej podstawowy sposób ochrony przesyłanych przez Internet danych. Korzystając ze strony internetowej, zabezpieczonej certyfikatem SSL, mamy pewność, że wszystkie dane, które poprzez nią wprowadzamy i które odczytujemy są szyfrowane w drodze między serwerem a przeglądarką.
Wysoka skuteczność SSL oraz jego stosunkowa prosta instalacja przyczyniła się do szerokiego stosowania protokołu w Internecie, zwłaszcza przy zabezpieczaniu transakcji realizowanych w bankowości elektronicznej, na portalach aukcyjnych czy systemach płatności on-line. Aby zweryfikować, czy dana strona jest zabezpieczona protokołem SSL, wpisujemy adres witryny w przeglądarce i dodajemy na początku https:// – jeśli zauważymy ikonkę kłódki w pasku adresu, klikamy w nią, aby wyświetlić dodatkowe informacje i potwierdzić, czy połączenie jest bezpieczne. Jeśli kłódka nie jest widoczna (lub jest przekreślona), to oznacza, że dana strona nie ma zabezpieczenia SSL. Warto dodać, że wiele witryn internetowych korzysta z SSL tylko na wybranych podstronach, które służą do przesyłania newralgicznych informacji (np. numery kart kredytowych)
Jakie korzyści zapewnia SSL?
Korzyści, które wynikają ze stosowania SSL jest wiele, ale ujmując je w największym skrócie: strony WWW, które korzystają z tego protokołu dbają także o swój wizerunek, ponieważ troszczą się o bezpieczeństwo własnych klientów, a to z kolei generuje zaufanie do naszej marki. Najważniejsze zalety korzystania z certyfikatów SSL to:
- Wiarygodność Twojej strony internetowej – posiadając zabezpieczoną witrynę, pokazujemy, że jesteśmy pewnymi partnerami biznesowymi;
- Bezpieczeństwo przesyłanych danych – certyfikat SSL szyfruje przesyłane przez Internet dane, dzięki czemu wszelkie poufne informacje są zabezpieczone. To z kolei powoduje poczucie bezpieczeństwa u użytkowników naszego sklepu internetowego czy strony www;
- Prestiż w relacjach biznesowych – dzięki SSL, komunikujesz, że troszczysz się o Twoich klientów oraz ich bezpieczeństwo oraz jesteś świadomym użytkownikiem Internetu i zasady bezpieczeństwa w sieci liczą się dla Ciebie.
SSL – jakie, za ile i dla kogo?
Certyfikaty SSL dzielą się na trzy zasadnicze typy, które oznaczają poziom zapewnienia bezpieczeństwa:
- Domain Validation (DV),
- Organization Validation (OV),
- Extended Validation (EV).
Koszt certyfikatów i najprostszym poziomie zabezpieczeń (DV) zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych, przy czym są w zupełności wystarczające dla małej witryny internetowej czy bloga. Warto rozważyć zabezpieczenie Twojej strony internetowej protokołem SSL jeśli:
- Zapisujesz i przetwarzasz dane osobowe;
- Sprzedajesz w Internecie, a Twoja strona WWW korzysta z płatności on-line lub za pomocą kart kredytowych;
- Publikujesz informacje, które wymagają uwiarygodnienia;
- Przekazujesz swoim odbiorcom poufne dane za pośrednictwem sieci.
SSL a Google
Skoro samo Google i wszystkie jego usługi dostępne są poprzez zabezpieczony protokół SSL musi to świadczyć o jednym: Google lubi i docenia SSL i takie rozwiązania są przez wyszukiwarkę oficjalne rekomendowane. Takie podejście jest całkowicie spójne z filozofią i jakością dostarczaną przez Google, która kładzie mocny nacisk na bezpieczeństwo danych dostępnych w Internecie. Mało tego, od pewnego czasu, po zmianach swojego algorytmu, Google faktycznie przyznaje dodatkowe punkty witrynom zabezpieczonym protokołem SSL. Póki co czynnik ten nie jest kluczowym, decydującym o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google, ale starając się, aby nasza storna była maksymalnie przyjazna do wyszukiwarki, z pewnością powinniśmy rozważyć jej dodatkowe zabezpieczenie.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o certyfikatach SSL lub potrzebujesz wsparcia przy jego zakupie oraz instalacji na swojej stronie internetowej, skonstatuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta: biuro@intellect.pl / +48 18 33 72 910
SSL to podstawa dla każdej strony, a zwłaszcza dla tych podmiotów, które myślą o skutecznym pozycjonowaniu strony w Google. Nadal dużo firm o tym zapomina, więc fajnie, że poruszyliście ten temat.