Inso. System i aplikacja dla przedszkoli i żłobków. Case study > Blog Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Intellect / Case study  / Inso. System i aplikacja dla przedszkoli i żłobków. Case study
aplikacja dla przedszkoli i żłobków INSO

Inso. System i aplikacja dla przedszkoli i żłobków. Case study

Klient: Inso
Projekt: System i aplikacja mobilna do zarządzania przedszkolami i żłobkami
Metodyka pracy: Scrum
Zespół: 6 osób
Technologie: PHP 7, MySQL, Symfony 4, Doctrine ORM, JavaScript (ES 6), React JS, AWS, REST API, React Native, Android, iOS

aplikacja dla przedszkoli i żłobków INSO

Czym jest Inso?

Inso to system do zarządzania przedszkolami i żłobkami, który usprawnia codzienną pracę placówek oraz ich współpracę z rodzicami.

Poprzez aplikację rodzice mogą zgłaszać nieobecności dzieci, a na podstawie tych zgłoszeń aplikacja automatycznie przygotowuje i wysyła zamówienia do cateringu. Na koniec miesiąca Inso automatycznie generuje rozliczenia, wystawiam faktury i wysyła je do rodziców, którzy mogą je uregulować szybkim i bezpiecznym przelewem on-line.

pulpit systemu INSO

System poprzez moduł tablicy ogłoszeń i wbudowany komunikator usprawnia codzienną komunikację dyrektorów i nauczycieli z rodzicami.

Kluczowe wyzwania

W trakcie pracy nad Inso nasi deweloperzy musieli zmierzyć się z licznymi wyzwaniami. Do najważniejszych z nich należało:

Złożoność procesów

W systemie zachodzi dużo procesów, które wraz z klientem musieliśmy dokładnie poznać, przeanalizować i zrozumieć, aby móc wdrożyć je w aplikacji. Przykładem jest flow zgłaszania nieobecności: rodzic do konkretnej godziny może zgłosić nieobecność dziecka, która skutkuje anulowaniem posiłku na dany dzień. Takie zgłoszenie musi zostać uwzględnione w następnym rozliczeniu.

Konfigurowalność systemu

Z aplikacji mogą korzystać różne placówki: publiczne i prywatne przedszkola, żłobki a nawet szkoły. Każda z typów placówek ma różne zasady, przez co system musi być w pełni konfigurowalny aby móc dostosować się do zasad panujących u odbiorców. 

Dostępność na urządzeniach mobilnych

Wymaganiem klienta było stworzenie nie tylko wersji systemu dostępnej przez przeglądarkę, ale również aplikacji mobilnych na platformy Android oraz iOS, które obejmowałyby dokładnie te same funkcjonalności.

Opieka nad systemem

System powinien posiadać stałą opiekę powdrożeniową, pozwalającą na szybkie rozwiązywanie problemów oraz wsparcie IT na każdym etapie rozwoju oprogramowania.

Rozwój oprogramowania w metodyce Scrum

Inso jest nieustannie doskonalone i rozwijane, w oparciu o potrzeby klientów końcowych systemu. Prace nad oprogramowaniem,  w trakcie których wdrażamy nowe funkcjonalności, prowadzone są w frameworku Scrum i odbywają się w dwutygodniowych sprintach.

Nad projektem pracuje dedykowany zespół specjalistów, pozostający do stałej i wyłącznej dyspozycji.

Wytwarzanie oprogramowania w metodyce zwinnej pozwala na szybkie dostarczanie wartości biznesowej, gotowej do natychmiastowego wdrożenia, a także na przeprowadzanie regularnych kontroli oprogramowania i regulacji w procesie jego powstawania. 

Zespół

Oprogramowanie wraz z aplikacją mobilną replikowany jest przez dedykowany, 6-osobowy zespół składający się z: 4 deweloperów, product ownera oraz scrum mastera.

Funkcjonalności systemu 

System Ino charakteryzują liczne funkcjonalności, usprawniające pracę placówek oraz kontakt z rodzicami. 

lista obecności w aplikacji Inso

Wdrożone rozwiązania umożliwiają rodzicom bezproblemowe zgłoszenie nieobecności dziecka. Na tej podstawie placówka może codziennie generować aktualne listy do cateringu, uwzględniając alergie oraz preferencje żywieniowe. 

widok aktualności w aplikacji Inso

Poprzez aplikację wychowawcy mogą szybko i komfortowo wysłać wszystkie ważne informacje do rodziców, a także udostępniać im pliki, zdjęcia i filmy.

zajęcia dodatkowe w aplikacji Inso

Pod koniec każdego miesiąca system automatycznie nalicza płatności – uwzględniając obecności, catering czy udział w zajęciach dodatkowych. Rachunek można wysłać do rodziców jednym kliknięciem.

rozliczenia w systemie INSO

Inso pozwala także sprawnie zarządzać kadrą pracowników – nadawać uprawnienia czy śledzić ich aktywność. 

Bezpieczeństwo systemu

Kluczowym dla klienta wyzwaniem było zapewnienie jak najwyższego bezpieczeństwa przechowywanych w aplikacji danych. W tym celu skorzystaliśmy z najnowocześniejszych algorytmów szyfrujących. Dostęp do systemu zabezpieczony jest dwustopniową autoryzacją, a wszystkie wrażliwe dane są szyfrowane przed zapisaniem.

Wysoka dostępność

Pomimo, że INSO działa tylko w jednej strefie czasowej, ruch w aplikacji trwa praktycznie całą dobę. Rano, już od godziny 5 rodzice zaczynają zgłaszać nieobecności. Chwilę później pracę rozpoczynają przedszkola i żłobki, których aktywności w systemie trwa do późnych godzin popołudniowych. Wieczorem, znów aktywna jest grupa rodziców, która przegląda ogłoszenia i rozliczenia, czy planuje nieobecności.   

Poprawne działanie aplikacji jest konieczne do funkcjonowania placówki. To właśnie w systemie INSO agregowane są wszystkie najważniejsze dane, w tym dane rozliczeniowe, do których placówki i rodzice muszą mieć cały czas dostęp.

Wysoka dostępność systemu INSO możliwa jest dzięki wykorzystaniu narzędzi Amazon Web Service (AWS), które gwarantują niezawodność, uniwersalność, elastyczność oraz najwyższe bezpieczeństwo przechowywanych w chmurze danych. Należą do nich między innymi – regiony i strefy dostępności, load balancing, S3, RDS, sesje – redis i memcache czy podział na strefy dostępności. 

Wydajność i skalowanie zasobów

W celu zapewnienia jak największej wydajności i zapewnieniu aplikacji możliwości skalowania zasobów podobnie jak powyżej, skorzystaliśmy z rozwiązań Amazon Web Services (AWS).

Aplikacja mobilna

Logowanie i obsługa systemu możliwa jest także poprzez aplikację mobilną, dostępną na systemy Android oraz iOS.

mockup aplikacji INSO

Do kluczowych wyzwań w trakcie pracy nad aplikacją mobilną Inso należało:

  • możliwość korzystania z wszystkich funkcjonalności systemu
  • wydajność i szybkość działania
  • intuicyjna nawigacja oraz komfort użytkowania 
  • możliwość łatwej rozbudowy aplikacji o nowe funkcjonalności

Zaprojektowana aplikacja mobilna spełnia wszystkie wymagania, dzięki czemu zarówno administratorzy systemu oraz rodzice mają możliwość pełnego dostępu do systemu 24/7, z dowolnego miejsca na ziemi.

Warto dodać, że Inso zostało nominowane do nagrody Mobile Trends Awards 2019, w kategorii Biznes/Dla firm, za aplikację Inso – system dla przedszkoli i żłobków. 

Mobile Trends Awards to najbardziej prestiżowa nagroda w kraju, przyznawana firmom, które wykorzystują nowe technologie w swoich projektach i są cenione za perfekcję, innowacyjność czy dostosowanie do potrzeb użytkowników. Nominacje i statuetki przyznawane są przez Kapitułę Konkursową, złożoną z ekspertów działających od lat w branży mobile. 

Podsumowanie

Efektem naszych prac jest nowoczesne, wydajne i skalowalne oprogramowanie Inso do kompleksowego zarządzania przedszkolami i żłobkami. System charakteryzują liczne funkcjonalności, zarówno po stronie administratorów, jak i użytkowników końcowych, a zastosowane rozwiązania technologiczne zapewniają wysokie bezpieczeństwo i nieprzerwane działanie.

System Inso charakteryzuje  przyjazny i nowoczesny UX i UI – prosta i wygodna obsługa, która dzięki wersji mobilnej systemu jest jeszcze bardziej komfortowa i dostępna – 24/7, z dowolnego miejsca na ziemi.

Praca nad oprogramowaniem w modelu zwinnym, pozwala na bieżąco rozwijać system, uwzględniając potrzeby użytkowników. Nowe funkcjonalności wdrażane są systematycznie przez dedykowany zespół deweloperów, cały czas doskonaląc system i zwiększając jego konkurencyjność na rynku. 

Anna Kaleta

Product Manager


Brak komentarzy

Napisz komentarz