Blog Intellect

Intellect dla Iwoniczanki

Kilka ostatnich miesięcy naszej współpracy z Iwoniczanką, to regularna promocja firmy, marketing w digitalu oraz prace wizerunkowe, dzięki którym troszczymy się o branding marki. W naszym case study dzielimy się doświadczeniem z prowadzenia stałych działań reklamowych dla tego producenta wody źródlanej. Dowiecie się z niego, w jaki sposób dopasowujemy działania do specyfiki i potrzeb konkretnej marki oraz jak łączymy prowadzenie promocji na różnych obszarach, by osiągnąć najlepszy efekt!

Specyfika klienta: czym zajmuje się Iwoniczanka?

Iwoniczanka to firma specjalizująca się w produkcji i bezpośredniej sprzedaży wody źródlanej. Woda dostarczana jest jedynie na wybranych obszarach.

Klient postawił przed nami wyzwanie polegające przede wszystkim na budowaniu wizerunku i świadomości marki w Internecie, ale również na wsparciu marketingowym poza digitalem i komunikacją firmy.

Specyfika klienta – a więc rodzaj produktów, ale także fakt, że są one dostępne wyłącznie w niektórych regionach oraz to, że można zamówić je wyłącznie z bezpośrednią dostawą – musiała zostać uwzględniona podczas opracowywania strategii działania.

Założenia komunikacji marketingowej

Realizacji głównych założeń strategii marketingowej, a więc zwiększeniu świadomości marki i co za tym idzie, sprzedaży, mają służyć cele bardziej szczegółowe:

Obszary współpracy

Współpraca Intellectu z Iwoniczanką rozpoczęła się w lutym 2018 roku. Obejmuje ona kompleksowe działania, zaplanowane i skoordynowane tak, by nawzajem się uzupełniały i kreowały spójny wizerunek firmy. Prowadzenie działalności na różnych polach związane jest z brandingiem – czyli budowaniem świadomości marki.

1. Prowadzenie profilu na Facebooku oraz kampanie reklamowe

Od początku lutego profilem Iwoniczanki na Facebooku zarządzają specjaliści z Intellectu. Działalność obejmuje przygotowanie treści postów, kreacji graficznych, udostępnianie materiałów innych profili powiązanych z Iwoniczanką, odpowiadanie na komentarze oraz zarządzanie kampaniami reklamowymi. Na profilu publikowane są także informacje na temat udziału w wydarzeniach branżowych oraz współpracy z innymi firmami i organizacjami.

Przygotowywane grafiki mają charakteryzować się przede wszystkim wysoką estetyką oraz wzbudzać pozytywne emocje oraz prezentować produkt w atrakcyjnej formie. Za pośrednictwem postów podkreślane są cechy i wartości, z jakimi powinna być kojarzona Iwoniczanka. Wiele kreacji graficznych to materiały wyróżniające się barwnymi kontrastami, niejednokrotnie z odpowiednią dawką humoru, wspierające wizerunek marki nowoczesnej, otwartej na klienta, a jednocześnie mające przyciągnąć uwagę internautów.

Przykładem takiego posta jest opublikowana z okazji Dnia Tańca grafika „Roztańczona Iwoniczanka”. Produkt – woda źródlana – zaprezentowano w ciekawy, przyciągający uwagę sposób (pasujący do okazji) poprzez założenie butelkom spódniczek do tańca. Taka kreacja ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której użytkownik widząc post zatrzyma na nim wzrok – oraz zapamięta zaprezentowany produkt.

Post podkreśla również fakt, że Iwoniczanka jest powiązana z tańcem, poprzez wspieranie zespołu Iskierka. Jednocześnie dobrze pokazuje to markę jako ceniącą aktywność fizyczną i inicjatywy lokalne. Kolory spódniczek oraz napisu nawiązują do barw z logo Iwoniczanki: niebieskiego, zielonego i białego.

Ważnym elementem jest też komunikacja w mediach społecznościowych. Czuwamy nad profilem Iwoniczanki, wyłapując wszelkie zapytania i pomagając użytkownikom. W imieniu Iwoniczanki, budujemy też bezpośrednią relację z fanami, zwiększamy ich zaangażowanie i zachęcamy do dyskusji. Odpowiadanie na każdy komentarz czy wiadomość, nie tylko pozwala dostarczyć klientom informacji, ale również pozytywnie wpływa na odbiór całej marki.

Działania są wspierane promocją w ramach Facebook Ads. Wybrane publikacje oraz dedykowane banery, kierowane są na osoby potencjalnie zainteresowane ofertą Iwoniczanki oraz treścią danego posta, za każdym razem więc grupy docelowe dobrane zostają indywidualnie. Kampanie są kierowane wyłącznie do mieszkańców obszarów, na których działa Iwoniczanka. Taki sposób targetowania treści pozwala na zoptymalizowanie budżetu: reklamy trafiają bowiem do węższej, wybranej grupy potencjalnych klientów. Dzięki temu budżet nie jest marnowany na osoby, które i tak nie zamówiłyby wody, a jedynie polubiły komunikat czy ciekawą grafikę Iwoniczanki.

Prowadzimy również działania reklamowe, których celem jest pozyskanie nowych fanów na profilu. Kampanie te są regularnie poddawane analizom i optymalizacji, aby utrzymać najniższy możliwy koszt, przy jednoczesnym trafianiu do pożądanej grupy docelowej. Dodatkowo przygotowujemy także kampanie okazjonalne – na przykład na obszary, na których Iwoniczanka rozpoczyna działalność lub przy okazji rekrutacji pracowników w wybranym rejonie.

Kilka ostatnich miesięcy systematycznych działań na profilu Iwoniczanki, pozwoliło nam przyciągnąć nowych fanów, w tym również użytkowników z ruchu organicznego (nie tylko z bezpośrednich działań reklamowych). Szczegółowe i zawężone targetowanie kampanii sprawiło, że fanami marki na Facebooku stają się tylko potencjalni klienci. W komentarzach i wiadomościach prywatnych regularnie pojawiają się zapytania odnośnie możliwości zamówienia produktu. Dodatkowo, dzięki skupieniu się mocno na atrakcyjnym dla odbiorcy przekazie, udało się nam zwiększyć zaangażowanie użytkowników na profilu i zdobyć więcej zasięgów organicznych pod publikacjami.

 

2. Organizacja konkursów na Facebooku

W ramach zarządzania social mediami marki, organizujemy również konkursy – dbając o to, by ich regulaminy pozostawały zgodne z prawem polskim (teraz również z RODO) oraz zasadami Facebooka.

Organizacja konkursu kierowanego do użytkowników Facebooka (np. „Wiosenna Iwoniczanka”) to idealny sposób na przyciągnięcie nowych użytkowników na profil (oczywiście nawet kreacje konkursowe są odpowiednio targetowane), a dzięki umieszczeniu produktu na grafice konkursowej – zwiększa zasięg i świadomość marki. Konkursy dedykowane ekskluzywnie klientom Iwoniczanki (np. „Lato z Iwoniczanką”), pozwalają na podtrzymanie relacji z nabywcami oraz budowanie pozytywnych skojarzeń z marką. Dzięki takim działaniom zwiększamy zainteresowanie Iwoniczanką, a odpowiednio przygotowane zadania konkursowe oraz dobrane do nich nagrody, nie tylko tworzą naturalny, pozytywny buzz wokół marki, ale również przyciągają nowych klientów.

Efekty działań na Facebooku

W ostatnich miesiącach algorytmy Facebooka uległy zmianom. Osiągnięcie wyższych zasięgów niż wcześniej czy chociażby utrzymanie dotychczasowych, stało się bardzo trudnym wyzwaniem. Nasze działania na Facebooku – rozpoczęte w lutym 2018 – pozwoliły jednak nie tylko utrzymać zasięg, ale też w niektórych miesiącach znacząco go zwiększyć. Wzrosło również zainteresowanie pojedynczymi postami – średni zasięg postów wzrósł niemal dwukrotnie.

Posty są konstruowane tak, by zachęcać użytkowników do interakcji. Buduje to indywidualną relację z klientem oraz – automatycznie – przekłada się na wzrosty zasięgów.

3. Prowadzenie bloga Iwoniczanki

Współpraca z Iwoniczanką obejmuje również działania content marketingowe wraz z SEO, w ramach których przygotowujemy artykuły na firmowego bloga na stronie marki.

Naszym zadaniem jest dostarczenie treści, które poza wartością dla wyszukiwarek, są przede wszystkim interesujące dla klientów i dostarczają im wartościowych informacji – np. artykuł wyjaśniający, jak dokładnie można zamawiać Iwoniczankę. Wyzwaniem jest tutaj również regularne tworzenie materiałów, które będą oscylować wokół tematyki związanej z działalnością firmy, będą unikalne i interesujące oraz nie powielą, obecnych licznych w sieci, opracowań danego tematu.

Tworzone przez nas treści są regularnie optymalizowane pod SEO – odpowiednie nagłówki, tytuły i formatowanie tekstu oraz obecność słów kluczowych pozwalają na podniesienie pozycji strony Iwoniczanki w wyszukiwarkach.

Dzięki takim działaniom dostarczamy klientom merytorycznych treści i informacji na temat marki oraz jej działania i stale zwiększamy ruch na stronie, przyciągając na nią internautów poszukujących dobrej wody źródlanej bądź wody z bezpośrednią dostawą.

4. Sesje zdjęciowe

Materiały wizualne ważne są zarówno przy promocji w digitalu, jak i innych działaniach marketingowych. Przy ich przygotowaniu dbamy o to, by produkt przedstawiony był naturalnie – wiarygodny i rzeczywisty przekaz to najlepszy wizerunek marki. Dlatego wśród naszych działań dla Iwoniczanki, przygotowujemy również dedykowane sesje zdjęciowe.

W ramach pierwszej przeprowadzonej w tym roku sesji, sfotografowano produkty Iwoniczanki w plenerze – wiosenna kompozycja sprawdziła się idealnie i wprowadziła element orzeźwienia i powiew świeżości w materiałach marki. Kolejne aranżacje, pod hasłem „Iwoniczanka na każdą porę”, ukazywały produkty używane w różnych sytuacjach: od rodzinnego obiadu, romantycznej kolacji, po elegancki stół komunijny.

Materiały stworzone w trakcie sesji zdjęciowych, umożliwiają prezentowanie Iwoniczanki jako produktu idealnego na każdą okazję, towarzyszącego ludziom i na co dzień, i podczas ważnych momentów. Dobrze pokazują także jedną z ważnych zalet Iwoniczanki: eleganckie, niewielkie, szklane butelki doskonale prezentują się na stole. Naturalne kompozycje podkreśliły te cechy marki i nadały im wiarygodności. Tak przygotowane zdjęcia wykorzystywane są zarówno w marketingu digitalowym – na Facebooku czy blogu – jak i do projektu ulotek czy banerów.

5. Projektowanie dodatkowych materiałów promocyjnych

Poza regularnym tworzeniem materiałów wizualnych do działań w digitalu, zajęliśmy się również przygotowaniem dodatkowych projektów promocyjnych, przeznaczonych tak do sieci, jak i do druku.

Infografika

Pierwszą infografikę przygotowaliśmy na potrzeby profilu, z okazji Dnia Ziemi. Za jej pośrednictwem w przystępnej formie wyjaśnialiśmy, jak w firmie wygląda proces przygotowania i dostarczania produktów. Jednocześnie podkreślaliśmy najważniejsze cechy usługi: bezpośredni dowóz do klientów oraz fakt, że butelki są wielokrotnego użytku, a więc – przyjazne środowisku.

Duże zainteresowanie infografiką oraz jej przydatność sprawiły, że ten typ kreacji promocyjnej stał się kolejnym obszarem współpracy z Iwoniczanką.

Ulotki

Kolejne przygotowane materiały to odświeżony projekt ulotki, przedstawiającej ofertę produktową firmy (oprócz wody źródlanej także soki i napoje) oraz cennik. Podstawowym zadaniem było tutaj kompaktowe zaprezentowanie produktów, cen oraz informacji kontaktowych w przejrzysty, czytelny oraz atrakcyjny sposób. Osiągnięcie celu umożliwił spójny i ciekawy zamysł projektu (na bazie kropli), odpowiedni rozkład elementów, krótkie, ale wyczerpujące komunikaty tekstowe, jak również odpowiednia kolorystyka i zachęcające tła.

Roll-up

Roll up został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o imprezach branżowych. Grafika musiała więc rzucać się w oczy, tak by przyciągnąć spojrzenia uczestników wydarzenia. Wyeksponowany produkt, wyraźne logo i użycie kolorów marki miały pomóc w zapamiętaniu wody Iwoniczanki. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu spójnego elementu projektu (ogranie kropli), roll-up doskonale współgra z ulotką i buduje skojarzenia z marką. W projekcie wykorzystano zdjęcia przygotowane w ramach sesji zdjęciowych.

Podsumowanie

Współpraca z Iwoniczanką to przykład marketingu internetowego, który obejmuje zsynchronizowaną działalność na wielu polach – a więc zapewnia największą skuteczność. Dodatkowo promocja w digitalu spójnie łączy się z marketingiem prowadzonym poza siecią. Wsparta stałą komunikacją, budowaniem zaufania wśród klientów marki oraz zainteresowania produktami Iwoniczanki, przynosi wyraźne efekty. Tym samym w najlepszy możliwy sposób służy celom sprzedażowym i wizerunkowym firmy.