Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Strony www  / Zaplanuj z nami redesign Twojej strony www

Zaplanuj z nami redesign Twojej strony www

Planujesz redesign Twojej strony internetowej i zastanawiasz się, jak zaplanować i przeprowadzić to przedsięwzięcie,  aby nowy serwis okazał się pełnym sukcesem? Chcesz mieć pełną kontrolę nad pracą agencji, której zamierzasz powierzyć to zadanie? Dziś na naszym firmowym blogu rozprawiamy o najważniejszych zasadach redesignu stron www.  Zapraszamy do lektury i dyskusji!

 

redesign_stron_www-9322-15590

Po co redesign?

W branży internetowej łatwo zauważyć, że obowiązujące trendy i standardy zmieniają się co 2-3 lata. To, co jeszcze kilka lat temu mogło stanowić novum i inwestycję na przyszłość (jak chociażby kodowanie stron www w technologii responsywnej) dziś staje się wręcz koniecznością. Aby nadążyć za zmianami i utrzymywać swój serwis internetowy „w formie” warto co kilka lat zainwestować w jego redesign – odświeżenie wizerunku w sieci wpłynie zdecydowanie korzystanie na sposób postrzegania naszej marki oraz jej profesjonalizm. Poza modą zmieniają się także przyzwyczajenia użytkowników, dlatego inwestując w redesign warto dostosować naszą witrynę do obowiązujących standardów w zakresie użyteczności i nawigacji. Od czego jednak zacząć?

Zacznij od audytu

Pierwsze pytanie, które powinien zadać sobie właściciel strony www, powinno dotyczyć tego, co działa i przynosi oczekiwany rezultat na stronie www, a co nie działa i wręcz generuje problemy. Takiego swoistego audytu można dokonać na własną rękę (przeprowadźmy test czytelności  i użyteczności naszej witryny na grupie znajomych) lub powierzyć zadanie profesjonalnej firmie. Za pomocą dostępnych narzędzi, jak chociażby Google Analytics, możemy dokonać gruntowanej analizy naszego serwisu pod kątem realizowanych celów i zwiększenia jej konwersji. Otrzymany od firmy raport powinien zestawić mocne i słabe strony witryny oraz listę sugestii, które należałoby uwzględnić w procesie redesignu.

Estetycznie – użytecznie

Opracowany raport użyteczności i konwersji strony www pozwoli Ci lepiej zaplanować pracę nad jej odświeżeniem. Na podstawie zebranych w czasie analizy strony informacji może zostać wypracowana nowa struktura serwisu, a więc mapa, w której uwzględnimy brakujące elementy lub wyeliminujemy te zbyteczne, a następnie – przy współpracy z projektantem użyteczności UX – makieta funkcjonalna. Nowa architektura informacji Twojej witryny internetowej powinna uwzględniać obowiązujące standardy, przyzwyczajenia użytkowników, ale też cele biznesowe. Użyteczność powinna iść w parze z nowoczesnym designem dostosowanym do Twojej branży – tworzenie nowego layoutu serwisu powierzmy specjalistom, którzy dobiorą odpowiednią typografię, zastosują optymalną kolorystykę, wypracują przejrzystość contentu oraz zaprojektują efekty, które zamiast przeszkadzać, ułatwią percepcję i obsługę strony. Dokonując redesignu strony internetowej zwróćmy konieczne uwagę na dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. O rozwiązaniach w tym zakresie pisaliśmy na naszym blogu w ostatnim czasie we wpisie Google promuje strony dostosowane do mobile.

Technologia i system CMS

Przy okazji redesignu warto odpowiedzieć sobie także na pytanie, dotyczące komfortu i niezawodności  systemu zarządzania treścią (CMS), którego używaliśmy do tej pory. Najpopularniejsze darmowe systemy CMS (np. WordPress, Drupal, Joomla!) z pewnością wymagają aktualizacji, dlatego – dbając o bezpieczeństwo swojej strony www i dostępność nowych funkcjonalności – warto przeprowadzać regularny update CMS-a. Jeśli Twoja strona www nie jest wyposażona w system do zarządzania treścią, warto zadbać o jego wdrożenie – wszelkie zmiany w contencie strony www, które do tej pory zlecałeś zewnętrznym osobom lub firmom z powodzeniem mogą zostać wykonane samodzielnie, bez znajomości języka HTML. W tym zakresie możesz skorzystać chociażby z wymienionych wyżej systemów lub dedykowanych rozwiązań, dostarczanych przez agencje interaktywne czy software house’y, które mogą dostosować system CMS do Twoich indywidualnych potrzeb.

Czy to wszystko?

Redesign strony www to także szereg prac i zależności związanych z SEO. Inną kwestią – w kontekście szeroko pojętego e-commerce – jest z kolei poprawna migracja twojej bazy asortymentu do nowego sklepu. O najważniejszych zasadach w tym zakresie będziemy informować w kolejnych wpisach naszego bloga.

Agencja Interaktywna Intellect oferuje profesjonalne wsparcie w zakresie audytu i optymalizacji Twojej strony www. Sprawdź nasze rozwiązania: www.analiza.intellect.pl

Sławomir Turkiewicz

Client Service Director w agencji interaktywnej Intellect

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Potrzebujesz nowej strony WWW? 

X

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 18 88 80 240

biuro@intellect.pl

LUB ZOSTAW NAM SWÓJ E-MAIL

ZAPRASZAMY DO NASZEGO BIURA W LIMANOWEJ, KRAKOWIE LUB WARSZAWIE

DZIĘKUJEMY!

SKONTAKTUJEMY SIĘ Z TOBĄ