SXO - nowa jakość w optymalizacji serwisów internetowych > Blog Agencji Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / SEO/SEM  / SXO – nowa jakość w optymalizacji serwisów internetowych
business hand typing on a laptop keyboard with Web Design homepa

SXO – nowa jakość w optymalizacji serwisów internetowych

Ciągła ewolucja wyszukiwarek internetowych pod kątem dopasowywania jak najlepszych wyników wyszukiwania oraz troska o pozytywne wrażenia użytkownika, korzystającego ze stron czy usług on-line, zmusza właścicieli witryn internetowych do odejścia od tradycyjnych metod związanych z pozycjonowaniem na rzecz SXO – synergicznych działań łączących SEO, UX i CRO. Nowa strategia ma w  zamierzeniu przynosić nam realne korzyści biznesowe, a nie tylko wysokie pozycje w top 10. Dowiedz się, dlaczego samo SEO twojego serwisu WWW dziś już nie wystarcza.

business hand typing on a laptop keyboard with Web Design homepage on the computer screen website homepage Ideas concept.

s

SXO, czyli Search Experience Optimization, to nowa alternatywa dla standardowego modelu SEO (Search Engine Optimization), która jest odpowiedzią na potrzeby użytkownika, a nie tylko samej wyszukiwarki. Samo SEO skupiało się na zapewnieniu witrynom internetowym jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak nie to przecież jest celem samym w sobie, a pozyskanie wartościowego ruchu oraz – finalnie – konwersja w ramach naszej witryny (np. zakup w sklepie internetowym, pozostawienie leada sprzedażowego, zapytanie ofertowe czy zapis do newslettera).  Właśnie z tych powodów SEO wyewoluowało w SXO, a więc zespół działań z zakresu pozycjonowania, UX (user experience), CRO (optymalizacji współczynnika konwersji), social media, contentu marketingu czy link buildingu, który za cel stawia sobie przełożenie wysokiej pozycji w wyszukiwarce oraz pozytywnych doświadczeń użytkownika strony internetowej na realizację konkretnych celów biznesowych.

Skoro wiemy, czym  jest Search Experience Optimization, to pora wskazać,  jakie są główne obszary optymalizacji SXO na naszych stronach internetowych.

1. Optymalizuj wyniki wyszukiwania

Tak, już na tym poziomie możemy zadbać o jak najlepsze doświadczenia użytkownika, któremu w wynikach SERP wyświetli się link do naszej strony internetowej. Optymalizacja w tym obszarze skupia się na takich składowych wyniku wyszukiwania jak: tytuł, meta description, opisy rozszerzone (tzw. rich snippets), czy sam adres URL naszej witryny. Warto przykładowo zadbać, aby w meta description tekst był wystarczająco konkretny oraz użyteczny dla szukającego informacji i zawierał Call to Action. Z kolei dzięki zastosowaniu w serwisie tzw. danych strukturalnych Google przy wyniku wyszukiwania może wyświetlić dodatkowe opisy rozszerzone na temat naszej firmy czy produktu, co z kolei przekłada się na większy CTR (współczynnik klikalności). Więcej o danych strukturalnych przeczytasz w naszym artykule Czym są dane strukturalne Twojej strony www i jak widzi je Google?  

s

2.  Zadbaj o wartościowy i czytelny content

Wysoka pozycja w Google i zoptymalizowany wynik wyszukiwania t początek procesu nad zapewnieniem odbiorcy jak najlepszych doświadczeń związanych z korzystaniem z naszej strony WWW. Kolejnym obszarem, o który należy się zatroszczyć, jest wartościowy i dopasowany do zapytania użytkowników content, w przeciwnym wypadku grozi nam wysoki współczynnik odrzuceń, a więc wysoki wolumen użytkowników, którzy wchodzą na naszą witrynę, po czym, nie znajdując na niej potrzebnych treści, opuszczają. W kontekście wartościowego contentu trzeba zwrócić uwagę, że z jednej strony ma on odpowiadać na potrzeby naszego odbiorcy, a więc być merytoryczny, a z drugiej odznaczać się czytelnością, porządkiem i spójnością na poziomie kompozycji i architektury informacji. Warto więc zadbać o odpowiedni układ, nagłówki i rozwiązania ułatwiające zrozumienie przekazu (zastosowanie infografik, multimediów, grafik, tabel, etc.). Istotna jest też forma językowa naszego contentu, a więc odpowiedni styl dopasowany do preferencji i percepcji grupy docelowej.

s

3.  Popraw User Experience

Mamy wysoką pozycję w Google, mamy ruch i wartościowy content, a mimo to z konwersja jest minimalna? Najlepsze efekty SXO uzyskamy stosując synergię działań związanych z optymalizacją naszego serwisu internetowego, a więc i działania w zakresie poprawy jej usbalility. O User Experiencie możemy zadbać na bardzo wiele sposobów, a całość tych zabiegów ma na celu poprawę jakości korzystania z naszej witryny czy usługi on-line. W praktyce może to przykładowo oznaczać skracanie czasu wczytywania się strony WWW, zastosowanie rozwiązań zwiększających intuicyjną nawigację, która prowadzi usera do celu, estetycznego i przejrzystego layoutu czy chociażby posiadanie witryny przystosowanej do wyświetlania i obsługi na urządzeniach mobilnych.

S

Na koniec należy podkreślić, że SXO jest procesem, a kluczem do sukcesu jest ciągła praca nas naszą witryną we wszystkich opisanych wyżej obszarach. Dlatego tak ważna w kontekście Search Experience Optimization jest analityka – zarówno na etapie tworzenia strony internetowej, jak i po jej wdrożeniu. Obserwujmy więc ruch na naszej witrynie –  użyte słowa kluczowe, dane demograficzne, ścieżkę usera, czas spędzony na stronie czy urządzenia, na których jest ona przeglądana. Analiza tych danych jest fundamentem strategii SXO i sukcesu naszych działań w Internecie.

Sławomir Turkiewicz

Client Service Director w agencji interaktywnej Intellect

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz pozyskać konwertujący ruch z Google?

X

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 18 88 80 240

biuro@intellect.pl

LUB ZOSTAW NAM SWÓJ E-MAIL

ZAPRASZAMY DO NASZEGO BIURA W LIMANOWEJ, KRAKOWIE LUB WARSZAWIE

DZIĘKUJEMY!

SKONTAKTUJEMY SIĘ Z TOBĄ