Google promuje strony dostosowane do mobile > Blog Agencji Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / SEO/SEM  / Google promuje strony dostosowane do mobile

Google promuje strony dostosowane do mobile

Nadchodzi kolejna rewolucja w algorytmie wyszukiwarki Google: od 21 kwietnia 2015 r. strony dostosowane do wyświetlania na urządzeniach przenośnych (smartfony, tablety) będą dodatkowo punktowane, dzięki czemu ich pozycja w mobilnych wynikach wyszukiwania będzie wyższa. Dowiedz się, jak sprawdzić czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych i jak przygotować się do zmian, aby zachować swoją widoczność w wyszukiwarce.

google_zmeinai_zasady

Skąd zmiany?

Statystyki mówią jasno: Internet przeglądany jest coraz częściej przez użytkowników za pomocą urządzeń przenośnych: smartfonów i tabletów. Google, które zawsze za swój cel stawiał użytkownika w centrum, oferując mu jak najlepsze wyniki wyszukiwania, nie mogło przejść obok tych wniosków obojętnie. W efekcie koncern na swoim oficjalnym blogu zapowiedział, że z dniem 21 kwietnia 2015 r. zaktualizuje swój algorytm w mobilnych wyszukiwarkach, dzięki czemu strony dostosowane do wyświetlania na urządzeniach przenośnych będą dodatkowo punktowane, co przełoży się na ich pozycję w wyszukiwarce. W kontekście coraz większej aktywności Internautów, korzystających z urządzeń przenośnych, ruch Google wydaje się zrozumiały. Jak komentuje swoją decyzję samo Google? Warto w tym miejscu przytoczyć wypowiedź Piotra Zalewskiego – rzecznika polskiego oddziału firmy –  dla portalu wirtualnemedia.pl: „Każda firma, której pozycja obniża się w wynikach wyszukiwana, jest zastępowana przez firmę, która zyskuje”. Co to oznacza dla właścicieli stron, sklepów i portali www? Aby zapewnić swojej witrynie jak najlepszą pozycję w mobilnej wyszukiwarce Google, konieczne jest udostępnienie użytkownikom strony www przyjaznej urządzeniom mobile. Trudno przewidzieć konsekwencje niedostosowania się do nowych standardów największej na świecie wyszukiwarki, jednak wszystko wskazuje na to, że Ci, którzy zignorują ostrzeżenia koncernu, utracą ruch, użytkowników, klientów.

Jak przygotować się do zmian?

W pierwszej kolejności należałoby wykonać test dostosowania strony do wyświetlania na urządzeniach przenośnych zalecany przez Google. Test można wykonać poprzez narzędzie udostępnione przez Google  i dzięki niemu dowiemy się, jak Google widzi i ocenia naszą aktualną stronę. W przypadku pozytywnej oceny wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat jak ten poniżej:

asa

W przypadku niskiej oceny, zostaną nam zaprezentowane podstawowe wskazówki, dotyczące elementów i metod, które należałoby zastosować, aby nasza strona była mobile-friendly. Aby dostosować się do nowych standardów Google możemy skorzystać z dwóch rozwiązań:

1.Opracować stronę w technologii responsywnej, dzięki której będzie ona dostosowywać swój wygląd i zawartość do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Główne atuty tego rozwiązania to jeden wspólny adres strony www, jeden system do zarządzania treścią oraz elastyczność strony pod kątem wyświetlania, niezależnie od wielkości ekranu urządzenia.

2.Opracować dedykowaną stronę w wersji mobilnej, w której będziemy mogli zdecydować, jakie treści i elementy strony mają być wyświetlane na urządzeniach przenośnych. Ta technologia wymaga jednak niezależnego adresu www dla wersji mobilnej strony oraz oddzielnego systemu CMS.

Postaw na responsywność

Z wymienionych powyżej metod dostosowania strony do nowych wytycznych Google rekomendujemy opcję pierwszą, a więc opracowanie strony w technologii responsywnej. Technologia okazuje się być zdecydowanie bardziej elastyczna i zapewni nam pewność, że będzie kompatybilna ze wszystkimi przyszłymi wersjami przeglądarek i urządzeń mobilnych. Warto już dzisiaj sprawdzić swoją stronę, gdyż wysoka pozycja w Google zawsze powinna dla nas stanowić priorytet. Wszystkich zainteresowanych tematem optymalizacji strony pod kątem urządzeń przenośnych zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, który doradzi najlepsze rozwiązania oraz odpowie na pytania związane z nową polityką Google na rynku mobile.

 

Żródła: wirtualnemedia.pl, gomobi.pl

Sławomir Turkiewicz

Client Service Director w agencji interaktywnej Intellect

Brak komentarzy

Napisz komentarz