Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Content marketing  / W jaki sposób promować stronę www w sieci?

W jaki sposób promować stronę www w sieci?

Chcesz, by Twoja marka była lepiej rozpoznawalna, a sprzedaż wyższa? Myślę, że odpowiedź jest oczywista, to przecież główny cel działań w każdej firmie! Ale jak tego dokonać? Kluczem do osiągnięcia najlepszych efektów jest dotarcie do odpowiedniego odbiorcy i przekonanie go o wartościach naszej marki i jej usług lub produktów. Właśnie w tym celu powstał marketing internetowy. W dzisiejszych czasach prowadzenie promocji jedynie za pośrednictwem tradycyjnych kanałów marketingowych staje się coraz trudniejsze – w przypadku niektórych branż wręcz niemożliwe. W tym artykule wyjaśniamy, w jaki sposób zwiększyć popularność strony www i co za tym idzie, także całej firmy.

Dlaczego warto zadbać o reklamę internetową firmy?

Marketing internetowy pomaga tworzyć pożądany wizerunek marki, zwiększać rozpoznawalność brandu, docierać do nowych konsumentów oraz budować ich lojalność. Nawet najładniejsza strona www sama w sobie nie wystarczy – jej promocja jest niezbędna, jeśli ma ona być skutecznym narzędziem wizerunkowym oraz sprzedażowym.

Dlaczego powinieneś postarać się zaistnieć w Internecie? Bo z dużym prawdopodobieństwem Twoi klienci już tam są: każdego dnia wykorzystują Sieć dla rozrywki, pracy, kontaktów ze znajomymi oraz… wyszukiwania informacji na temat produktów i usług oraz zakupów!

Według badania Gemius PBI, w 2017 roku 27,6 milionów Polaków korzystało z Internetu. Niemal 24 miliony internautów używało w tym celu laptopów i komputerów stacjonarnych, a prawie 22 miliony łączyło się z Siecią przez urządzenia mobilne. To świadczy nie tylko o dużej (i wciąż rosnącej!) popularności Internetu, ale też o tym, że zmieniają się związane z nim nawyki. Dziś możemy być online zawsze i wszędzie. W domu, w pracy, w tramwaju, na spacerze z psem, siedząc w kawiarni, w podróży czy robiąc zakupy. Zwiedzając miasto sięgamy po smartfona, by znaleźć ciekawe miejsca do zobaczenia lub dobrą kawiarnię, stojąc przy sklepowej półce szukamy w Internecie opinii na temat upatrzonego produktu, za pomocą telefonu zamawiamy książkę, której reklamę zobaczymy przeglądając Facebooka. 80% internautów najpierw szuka użytkowników sieci mając możliwość zrobienia czegoś online – woli zrobić to w ten sposób (raport Connected Consumer Study). Doprowadziło to do wykształcenia nowego typu konsumenta – aktywnie poszukującego informacji o produktach i usługach, porównującego ceny i parametry towarów oraz oferty różnych firm, świadomego wielu dostępnych alternatyw.

Coraz więcej marek docenia rosnący potencjał reklamowy Internetu, a co za tym idzie, konkurencja w Sieci staje się coraz bardziej zacięta. W efekcie walka o popularność strony internetowej nigdy się nie kończy, a ze względu na rosnącą konkurencję – z dnia na dzień jest trudniejsza. Tylko prowadzenie stałych, spójnych działań marketingowych, dostosowanych do profilu firmy oraz jej potencjalnych klientów, gwarantuje wysoką widoczność w Internecie. Osiągnięcie jak najlepszych efektów w dzisiejszych czasach wymaga dużej wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia. Wielu przedsiębiorców próbuje zatroszczyć się o promocję samodzielnie. Z powodu ostrej rywalizacji na rynku oraz rosnącej świadomości konsumentów często jednak kończy się to zmarnowaniem budżetu na mało skuteczne działania.

 

Najpopularniejsze formy marketingu internetowego, czyli wiele dróg do sukcesu

Pośród najczęściej stosowanych rodzajów marketingu internetowego możemy wymienić:

  • SEO – działania zmierzające do zapewnienia stronie jak największego ruchu organicznego z wyszukiwarek internetowych (głównie Google)
  • Google AdWords – reklamy w wyszukiwarce Google oraz na stronach internetowych należących do programu Google AdSense
  • Content Marketing – tworzenie unikalnych, angażujących treści, zarówno na strony własne, jak i serwisy zewnętrzne
  • działania w Social Mediach – prowadzenie profili marek na portalach społecznościowych, budowanie społeczności użytkowników skupionych wokół marki oraz kampanie reklamowe
  • E-mail Marketing – informowanie klientów o ofercie i promocjach za pomocą newslettera i komunikacji przez skrzynkę e-mailową
  • Buzz Marketing – czyli marketing szeptany, polegający na budowaniu pozytywnej opinii marki w Sieci (fora, komentarze) i zachęcający użytkowników do wystawiania rekomendacji
  • Wideo Marketing – wykorzystywanie w promocji filmów wideo, transmisji live i innych form ruchomych obrazów
  • E-PR – public relations w Internecie, budujący wizerunek brandu

 

Dobór właściwych form e-marketingu i kanałów komunikacji zależy od profilu firmy, potencjalnych grup docelowych oraz od zakładanego celu. Zastanówmy się na przykład nad tym, czy adresujemy nasz przekaz do matek, nastolatków, a może głównie do mężczyzn lub osób o wysokim statusie materialnym? Chcemy zachęcić internautę do dokonania zakupu na naszej stronie? A może interesuje nas przede wszystkim stworzenie potrzeby posiadania konkretnego produktu? Planujemy przekonać dotychczasowych klientów, by znów skorzystali z nasz usług, czy też głównym celem kampanii jest dotarcie do nowych osób? Odpowiedź na te pytania będzie kluczowa przy zdecydowaniu, gdzie i w jaki sposób promować witrynę firmową (i, oczywiście, markę). Zupełnie inaczej będziemy reklamować sklep internetowy z różnorodnym asortymentem, restaurację czy stronę producenta luksusowej biżuterii.

Prawdziwą sztuką jest dobór nie tylko właściwych kanałów promocji, ale także opracowanie spójnej strategii reklamy, obejmującej szerokie spektrum działań oraz dotarcie z komunikatem do odpowiedniego odbiorcy, w odpowiednim czasie. W tym przypadku pomocna może być teoria lejka sprzedażowego (istotna zwłaszcza w przypadku e-commerce). Internet towarzyszy klientowi na każdym etapie zakupów. Wykorzystanie tego faktu i dostosowanie reklamy do klienta znajdującego się w konkretnej fazie procesu zakupowego zwiększy liczbę osób, które dokonają pożądanych przez nas akcji.

lejek sprzedaży

Lejek sprzedażowy obrazuje przebieg procesu zakupowego. Na każdym jego etapie odpadają kolejni konsumenci. O ile liczba osób „wpadających” do lejka – czyli tych, którzy wejdą na stronę – jest duża, o tyle liczba osób „wypadających”, a więc faktycznie dokonujących zakupu – znacznie mniejsza. Warto obserwować te proporcje oraz etapy, na których klienci rezygnują z zakupu, aby zdefiniować problemy, potencjalnie skłaniające do porzucenia pomysłu nabycia towaru/usługi.

 

O co należy zadbać, promując swoją stronę?

Oto kilka elementów, które powinieneś wziąć pod uwagę, aby zwiększyć skuteczność Twojej reklamy internetowej:

 Rodzaje promocji strony internetowej

Personalizacja reklamy to podstawa

Reklama powinna być dostosowana do profilu firmy, wartości, z jakimi ta chce być utożsamiana, konkretnych produktów i grup docelowych. Uniwersalne przekazy, adresowane pozornie do każdego, w ostatecznym rozrachunku mogą trafić w próżnię. Jest to szczególnie ważne w przypadku kampanii AdWords – nie chcesz przecież płacić za kliknięcia osób, które nie będą zainteresowane twoją ofertą, prawda?

przykładowe bannery

Oto trzy przykładowe bannery, przygotowane przez naszą agencję – z myślą o dopasowaniu do specyfiki klienta oraz grup docelowych.

 

Wysoka jakość oraz dystrybucja treści

„Content is a king” – napisał wiele lat temu Bill Gates. „Distribution is queen”, uzupełnił później Joanathan Perelman. Dbaj o wysokiej jakości, unikalne treści, publikowane zarówno na stronach należących do firmy, jak i w wartościowych serwisach zewnętrznych. Dostosuj przekaz do kanału, w którym ma się ukazać. Sprawnie prowadzony Content Marketing podniesie pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach, przyciągnie uwagę klientów, pomoże zwiększyć świadomość marki, zbuduje wizerunek eksperta i przełoży się na realizację celów biznesowych.

 

Internauci stawiają na mobile

Popularność urządzeń mobilnych wciąż rośnie, a w niektórych branżach wyprzedziła już komputery. Zadbaj o stworzenie wersji mobilnej swojej strony, a tworząc strategię jej promocji, bierz pod uwagę możliwości, jakie daje mobile. Nie zapomnij również o odpowiednim formacie reklam oraz zachęceniu do szybkiej reakcji zakupowej  – jest duża szansa, że jeśli odbiorca zobaczy Twój przekaz, to właśnie na smartfonie. Jeżeli nie podejmie decyzji od razu, ryzykujesz, że zapomni o Tobie, zanim wróci do domu – nie pozwól na to!

 Osoby korzystające ze smartfonów

Multichannel – słowo klucz

Komunikat docierający do odbiorcy różnymi drogami, o różnej porze, może okazać się znacznie bardziej skuteczny i sprawi, że klient lepiej zapamięta markę. By jednak osiągnąć zamierzony efekt, należy zadbać o spójną komunikację we wszystkich kanałach reklamowych. Pozwól konsumentowi opatrzeć się z Twoim produktem i docieraj z przekazem na wszystkich punktach styku odbiorcy z marką.

 

Obraz wart jest tysiąca słów

Zachęcająca grafika, ciekawa infografika, video i inne materiały wizualne przyciągną uwagę internauty znacznie lepiej niż sama treść. Dbaj nie tylko o jakość artykułów, ale też ich właściwe zilustrowanie oraz sformatowanie, a informacje o firmie i jej produktach staraj się przekazać w różnych formach – także graficznych.

 

strona bez grafik

Strony internetowe pozbawione grafik nie utrzymają uwagi internauty.

Zadbaj o roboty

Twórz swój przekaz nie tylko z myślą o ludziach, ale także algorytmach wyszukiwarek czy Facebooka. Na ich podstawie ustalana jest pozycja strony w wyszukiwarkach oraz zasięg facebookowych postów – a te z kolei przekładają się na to, ile osób trafi na Twoją stronę. Planuj odpowiednią ilość, formę, a co najważniejsze, zawartość konkretnych słów i fraz swoich treści. Dzięki nim algorytmy pozytywnie ocenią Twoją stronę www.

 

Google to wciąż najpopularniejsze źródło ruchu

Widoczność strony firmowej w Google jest dziś obowiązkowa. To najlepiej konwertujący kanał, z którego korzysta zdecydowanie najwięcej Internautów. Osiągnięcie dużego ruchu z Google jest tym trudniejsze, że firm rywalizujących ze sobą o miejsce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania przybywa, a miejsc jest wciąż tylko 10 (czasami nawet mniej, ze względu na wprowadzane zmiany w Google). Dlatego spójna, dobrze przemyślana strategia SEO strony firmowej, nastawiona nie na słowa kluczowe, ale na wzrost ruchu z wyszukiwarki, jest dziś jednym z najistotniejszych elementów działań firm w Sieci.

 

Social media – wyjdź do ludzi

Jednym z wyznaczników dobrze zbudowanego wizerunku marki, jest skupiona wokół niej społeczność – to przecież ludzie są naszymi odbiorcami, konsumentami, ale i najlepszymi ambasadorami. Umiejętne prowadzenie profili oraz kampanii w social mediach pozwala na dotarcie do szeregu odbiorców i budowanie indywidualnego kontaktu z klientami. Media społecznościowe otwierają markę na bardziej bezpośrednią relację z odbiorcami oraz pokazują jej „ludzką twarz”. Wymagają one jednak także dużego wyczucia – błędy popełnione w social mediach mogą wywołać prawdziwą burzę, dlatego należy odpowiednio zaplanować strategię komunikacji w tym kanale.

 facebook rozmowa

Śledź trendy

Reklama wciąż się zmienia, dlatego trzeba być cały czas na bieżąco. Nowe formy reklamy często pomagają skuteczniej dotrzeć do odbiorców. Obecnie na popularności zyskują między innymi storytelling, marketing wartości oraz marketing wideo.

 

Efektywny marketing internetowy – czyli jaki?

By skutecznie wypromować stronę internetową trzeba wykazać się nie tylko wiedzą i doświadczeniem (na temat marketingu, zachowania internautów w konkretnej branży oraz aspektów technicznych), ale też elastycznością, pomysłowością i szybkim wyłapywaniem nowych trendów.

Duża konkurencja i ciągłe zmiany zachodzące w Internecie sprawiają, że walka na tym polu jest trudna i zacięta. Wyzwanie stanowi dobór właściwych form promocji, sprostanie wymaganiom coraz bardziej wymagających konsumentów, połączenie działań prowadzonych na różnych polach w jedną, spójną strategię.

Wysoka popularność strony internetowej przekłada się na realizację założonych celów, a nakłady poniesione na reklamę – o ile są dobrze spożytkowane – szybko się zwracają. Chcesz zdobyć nowych klientów? Starannie dobierz różne metody promocji i kanały komunikacji, spersonalizuj swój przekaz i wykorzystaj potencjał, jaki dają media społecznościowe, nowoczesne narzędzia oraz nowe trendy marketingowe. A jeśli wciąż nie jesteś pewien, czy osiągniesz sukces – zasięgnij porady specjalistów.

 

Źródła:

raport „Korzystanie z internetu”, CBOS

raport „Polski Internet w grudniu 2017”, Gemius PBI

raport „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce” IAB

raport „Connected Consumer Study 2017”, Google

3,6 mld zł na reklamę online w roku 2016”, badanie AdEx na zlecenie IAB Polska

Content is king”, cytat za Bill Gates, 1996

Content is king, distribution is queen, and she wears the pants,”, cytat za Jonathan Perelman.

Magdalena Kubasiewicz

Content Marketing & PR Specialist

2 komentarze
  • Odpowiedz 26 października 2018 22:23

    Ciekawie napisana część o social media

    • Aleksandra Jucha
      Odpowiedz 31 października 2018 15:11

      To oczywiście w dużym skrócie – po więcej szczegółów zapraszamy na nasze pozostałe wpisy! 🙂 Ten miał pokazać cały zakres możliwości promowania strony www.

Napisz komentarz

Potrzebujesz nowej strony WWW? 

X

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 18 88 80 240

biuro@intellect.pl

LUB ZOSTAW NAM SWÓJ E-MAIL

ZAPRASZAMY DO NASZEGO BIURA W LIMANOWEJ, KRAKOWIE LUB WARSZAWIE

DZIĘKUJEMY!

SKONTAKTUJEMY SIĘ Z TOBĄ