Naming oraz branding dla piekarni i masarni w markecie L’eclerc > Blog Agencji Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Realizacje  / Naming oraz branding dla piekarni i masarni w markecie L’eclerc
naming oraz branding dla piekarni i masarni

Naming oraz branding dla piekarni i masarni w markecie L’eclerc

Dla piekarni oraz masarni w otwierającym się w Jarosławiu markecie L’eclerc stworzyliśmy naming wraz z kreacją graficzną logotypu. Jak wyglądała nasza pracy przy projekcie? Z jakimi wyzwaniami przyszło nam się zmierzyć? Oraz najważniejsze – czy udało nam się spełnić oczekiwania Klienta? Zapraszamy do lektury!

naming oraz branding dla piekarni i masarni

Garść informacji o Kliencie

Nasz Klient jest właścicielem pierwszego w Jarosławiu marketu spożywczego L’eclerc, który swoje otwarcie miał w te wakacje w centrum handlowym w Jarosławiu. Jednym z głównych wyróżników supermarketu wśród konkurencji, ma być własna piekarnia z pełną produkcją na miejscu oraz zakład mięsny z produkcją mięsa oraz tradycyjnych wędlin.

Pomysł stworzenia własnej marki piekarniczej i masarskiej pojawił się po to, aby wyróżnić własne, tradycyjne wyroby produkowane na miejscu, spośród charakterystycznych dla innych marketów, masowych produkcji.

Nowe marki cechuje wysoka jakość, najlepsze surowce, nowoczesny proces produkcji oraz doskonałe walory smakowe produktu.

Wyzwanie

Klient postawił przed nami wyzwanie stworzenia namingu oraz kreacji graficznej logotypu dla wspomnianej piekarni i masarni, które będą reprezentować i podkreślać wyróżniające je wartości. Co ważne, dla obu brandów musieliśmy wprowadzić wspólny mianownik, który jednoznacznie zakomunikuje, iż marki są ze sobą powiązane i reprezentują tę samą filozofię.

Etapy współpracy

Naszą współpracę rozpoczęliśmy od prac analitycznych, czyli zapoznania się ze specyfiką branży, grupą docelową, benchmarkami oraz konkurencją na podstawie materiałów przekazanych przez Klienta. Odnosząc się do zebranych informacji i wyciągniętych wniosków, rozpoczęliśmy prace twórcze, do których powołaliśmy dedykowany zespół kreatywnych specjalistów. Podczas burzy mózgów rodziły się pierwsze pomysły i strategie działania.

rozmowa biznesowa

Następnie przystąpiliśmy do stworzenia namingu, czyli kreacji nazwy marki. Nasze prace obejmowały przygotowanie po 3 koncepcje dla piekarni i masarni wraz z uzasadnieniem. Kolejno, po decyzji Klienta, które nazwy wybiera, rozpoczęliśmy prace nad brandingiem, czyli kreacją logotypu dla obu marek. W ramach prowadzonych przez nas prac przygotowaliśmy 2 propozycje logo na mockupach.

Efekty –  nazwy i logotypy dla nowych marek

W efekcie intensywnego procesu twórczego, konsultacji, analiz, wewnętrznych badań oraz selekcji, a także rozmów z Klientem – ostatecznie wybranymi nazwami zostały:

  • dla piekarni: Piekarnia na zakwasie
  • dla masarni: Rzeźnik z zacięciem

logotypy piekarni i masarni

Oczywiście w przypadku obu nazw postawiliśmy na wspólne DNA – kreatywne i lekkie podkreślenie profesjonalnego podejścia do serwowanych produktów, w celu wypozycjonowania marki ponad zwykłe, marketowe wyroby.

Piekarnia na zakwasie – bo nie jest to zwykła piekarnia! Nazwa odwołuje się do tradycyjnych wartości związanych z wypiekiem pieczywa – w tym wypadku zakwasu – czyli naturalnego budulca, kojarzonego z chlebem najwyżej jakości. Nazwa jest lekka, konkretna, z jasnym komunikatem, przez co jest zrozumiała dla każdego odbiorcy.

torba papierowa z logiem piekarni na zakwasie

Rzeźnik z zacięciem – masarnia podobnie, jak piekarnia, wyróżnia się na tle konkurencji tradycyjnym podejściem do produkcji wyrobów mięsnych, co powinno znaleźć swój wyraz w nazewnictwie marki. Stąd wybór – Rzeźnik z zacięciem – czytaj: rzeźnik, który lubi swoją pracę, zna się na niej i dba o najwyższą jakość serwowanych wyrobów. Robi to lepiej niż inni, bo z zacięciem – prawdziwą pasją!

torba ekologiczna z logiem rzeźnika z zacięciem

Następnie zaprojektowaliśmy kreacje graficzne logotypów dla obu marek. Jak wyglądała praca nad nimi? Tak wspomina ją nasz Dyrektor Kreatywny, Dominik Piętoń:

Koncepcja logo powstawała już w trakcie burz namingowych i wynikała z celów biznesowych Klienta. Założeniem było komunikowanie tego, że w tej piekarni pieczywo jest wypiekane z masy robionej na miejscu tradycyjnymi metodami, stąd prosta wręcz tradycyjna forma logo i font. Znaki graficzne zostały oparte z kolei na literce Z, która była spoiwem między tymi dwiema markami (Zakwas & Zacięcie) sąsiadującymi ze sobą w nowo powstającym centrum handlowym.

Powstałe logotypy doskonale prezentują się ekologicznych – lnianych i papierowych torbach – idealnie wpisujących się w filozofię obu marek, a także na mockupie prezentującym logo we wnętrzu sklepu.

szyld piekarni na zakwasie

Podsumowanie

Efektem pracy naszego zespołu kreatywnego jest kreacja nazwy oraz branding dla obu marek, które w pełni odzwierciedlają potrzeby biznesowe Klienta, specyfikę branży, a także unikatowość obu brandów. Finalne nazwy „Piekarnia na zakwasie” oraz „Rzeźnik z zacięciem” wraz z kreacją graficzną logotypów podkreślają tradycyjne pochodzenie wyrobów, najwyższą i bezapelacyjną jakość połączone z prawdziwą pasją do produkcji. Dzięki temu obie marki jasno komunikują swoją filozofię, wyróżniając się tym samym wśród konkurencji na rynku.

Anna Kaleta

Product Marketing Manager

Brak komentarzy

Napisz komentarz