Jak kakao DecoMorreno stało się hitem internetu? > Blog Agencji Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Agencyjny lifestyle  / Jak kakao DecoMorreno stało się hitem internetu?

Jak kakao DecoMorreno stało się hitem internetu?

Odpowiedzcie sobie sami – czy kiedykolwiek zwątpiliście w pomysłowość internautów? Czy kiedykolwiek stwierdziliście, że w Internecie już nic Was nie zaskoczy? Jeżeli tak, to ostatnia akcja z kakao DecoMorreno naszego klienta Maspex Wadowice, powinna Was skłonić do refleksji.

 deco-18243-32519

Na początku pojawił się post

Codziennie na portalach społecznościowych pojawiają się miliony postów. To właśnie wśród nich pojawił się pewnego dnia jeden, na pozór niewinny, wpis. Wystarczyło tylko jedno zdjęcie, na którym zauważono, że opakowanie popularnego kakao do złudzenia przypomina okładkę książki. I zaczęło się..

1

Na post zareagowało prawie 900 osób i pojawiało się pod nim prawie 100 komentarzy! Wpis dość szybko opuścił zamkniętą grupę, na której został opublikowany i rozprzestrzeniał się wirusowo, zdobywając coraz większą popularność. Ruszyła lawina memów i komentarzy, której zasięg zaskoczył nawet producenta DecoMorreno, Grupę Maspex Wadowice. Firma zapewnia jednak, że nie miała nic wspólnego z przerobieniem popularnego kakao, na bestsellerową powieść.

2

DecoMorreno „Najwyższa jakość”

Żart został przeniesiony jednak na wyższy poziom, kiedy na portalu Lubimyczytać.pl pojawiło się streszczenie! Okazało się, że powieść „Najwyższa jakość” autorstwa Cacao DecoMorreno, to nic innego jak opowieść o pracowniku supermarketu, który postanawia podjąć niełatwą próbę uwolnienia się z osiedla, na którym otaczają go wrogowie!

3

Użytkownicy portalu szybko podchwycili pomysł i kontynuowali jego promowanie, zamieszczając recenzje, które odwołują się zarówno do treści „książki”, jak i do jej „autora”. Okazało się również, że powieść „Najwyższa jakość” pojawiła się na czwartym miejscu w rankingu Top100 książek lubimyczytac.pl!

4

5

Real-time marketing

Inne marki nie przegapiły okazji i wykorzystując olbrzymie zamieszanie wokół DecoMorreno wykazali się błyskotliwym działaniem, zdobywając tym samym serca wielu klientów.

6

Na fanpage sieci handlowej Piotr i Paweł ukazała się nawet informacja, że bestseller jest dostępny w sklepach i to w dwóch wersjach: standardowej i kieszonkowej wersji „książki”. Marka Tymbark z kolei wykazała się równie kreatywnym pomysłem:

7

Wróćmy jednak do początku

Portal lubimyczytać.pl nie wpadłby na swój genialny pomysł, gdyby nie to, że wszystko zaczęło się od jednego niewinnego wpisu i szybkiej reakcji Internautów. Niektórzy dopatrują się w całej akcji marketingu szeptanego, twierdząc, że żart nie był przypadkiem. Jednak pewnie nigdy nie dowiemy się, dlaczego akurat wpis na tej grupie przykuł uwagę społeczności i napędził całą wirusową machinę.

Jedno jest pewne: Internet i social media nigdy nie przestaną zaskakiwać.

Krzysztof Mosór
Brak komentarzy

Napisz komentarz

POTRZEBUJESZ POMOCY SPECJALISTY?

X

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 18 88 80 240

biuro@intellect.pl

LUB ZOSTAW NAM SWÓJ E-MAIL

ZAPRASZAMY DO NASZEGO BIURA W LIMANOWEJ, KRAKOWIE LUB WARSZAWIE

DZIĘKUJEMY!

SKONTAKTUJEMY SIĘ Z TOBĄ