Intellect zwycięzcą niecodziennego przetargu > Blog Intellect
Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Intellect / Biznes  / Intellect zwycięzcą niecodziennego przetargu

Intellect zwycięzcą niecodziennego przetargu

Nasza agencja wzięła w ostatnim czasie udział w interesującym wyzwaniu, którego celem jest dostarczenie projektu internetowego na potrzeby nowo powstającego startupu Bartosza Michałka – znanego przedsiębiorcy, byłego prezesa spółki giełdowej, który postanowił zbudować nowy internetowy biznes.  Wygraliśmy przetarg i aktualnie prowadzimy intensywne prace, aby już jesienią tego roku odbył się start tego projektu.


facet-18763-37812

 

Krótka historia naszego Klienta

Bartosz Michałek swoją karierę zawodową rozpoczął jako doradca finansowy w firmach Expander, Open Finance i Noble Bank. W 2007 r. postanowił wraz ze swoim wspólnikiem założyć serwis Comperia.pl – start-up, który szybko znalazł swoich inwestorów, w 2011 r. pojawił się na rynku NewConnect, a finalnie w 2014 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych. Pod koniec czerwca 2016 r. Bartosz Michałek podjął się nowego zawodowego wyzwania – zrezygnował z funkcji Prezesa Zarządu Comperia.pl S.A., spółki, która nadal świetnie się rozwija, i postanowił otworzyć nowy biznes – całkowicie od podstaw. Sam przedsiębiorca o swojej historii i motywacji wypowiada się w następujący sposób:

– Kiedy w 2007 roku razem z Karolem Wilczko zdecydowaliśmy się porzucić pracę w dużej korporacji finansowej i stworzyć coś własnego nie mieliśmy praktycznie żadnej wiedzy jak prowadzić firmę. Mieliśmy pomysł, dużo energii i trochę oszczędności. Udało się, dziś Comperia.pl jest stabilnie rozwijającą się spółka notowaną na GPW, jej zespół to blisko 100 osób – wspomina Bartosz Michałek – W mojej głowie od pewnego czasu dojrzewał jednak pomysł na kolejne przedsięwzięcie. Wiem, że aby mogło się udać, trzeba poświecić się mu w całości, dlatego zrezygnowałem z funkcji prezesa Comperii, przechodząc do Rady Nadzorczej – dodaje.

(źródło: http://mamstartup.pl/spolka/9422/byl-prezesem-spolki-gieldowej-wraca-do-garazu-by-robic-startup-na-zywo)

Idea projektu

Nie możemy zdradzić zasadniczej idei projektu i jego modelu biznesowego, niemniej jednak warto podkreślić, że startup Bartosza Michałka będzie projektem unikalnym na rynku krajowym i będzie oparty o usługę internetową. Dodatkowo – jak na projekt realizowany w warunkach garażowych przystało – wyzwanie polega na stworzeniu go jak najmniejszym możliwym nakładem finansowym, przy wykorzystaniu doświadczenia i pracy samego inwestora. Jedynym obszarem tego przedsięwzięcia, który wymaga wsparcia przez zewnętrznego wykonawcę i który finansowany będzie z własnych środków inwestora, jest obszar IT, czyli realizacja zasadniczego projektu internetowego. I tu z pomocą Bartoszowi Michałkowi przyszliśmy my, oferując kompleksową współpracę nad rozwojem usługi online, nad którą obecnie pracuje 9 osobowy zespół naszej agencji.

Jak wygraliśmy przetarg?

Proces przetargowy organizowany przez Bartosza Michałka trwał kilka tygodni. Po zapoznaniu się z wstępną lista wymagań biznesowych i funkcjonalnych startupu, przygotowaliśmy naszą propozycję realizacji projektu, która obejmowała m.in. planowana strukturę, wykaz najważniejszych funkcjonalności projektu, kosztorys i harmonogram prac oraz informacje o zespole delegowanym do realizacji inwestycji. W toku kolejnych rozmów z naszym Klientem została z kolei wykonana specyfikacja funkcjonalno-techniczna projektu wraz z jego prototypem. Jednym z etapów procesu przetargowego było także finalne wypracowanie umowy, warunków realizacji projektu oraz ważnych kwestii dotyczących gwarancji technicznej. O samym wyborze naszej agencji jako wykonawcy projektu, Bartosz Michałek pisze:

Ostatecznie umowa z wykonawcą podpisana, a zwycięzcą przetargu zostaje agencja interaktywną Intellect, która pracowała między innymi dla mBanku, Lubelli, Oknoplastu czy Newagu. Dlaczego?
1. Stanęła na wysokości zadania w ramach postawionych kryteriów, tj.: wykonanych realizacji, poziomu komunikacji, zaangażowania, ceny
2. Zaproponowała moim zdaniem najlepszą relację jakości do ceny
3. Historia jej funkcjonowania i wykonane zlecenia dają poczucie bezpieczeństwa w zakresie jakości i stabilności wykonania

Decyzja i feedback naszego klienta były dla nas dużym powodem do satysfakcji z dotychczas wykonanej pracy oraz motywacją do sprawnej i terminowej realizacji całego przedsięwzięcia, którego wersja beta planowana jest na jesień tego roku.

Genialny pomysł na marketing

Nie wspomnieliśmy o jednym z ważniejszym aspektów rozwoju startupu Bartosza Michałka – przedsiębiorca na potrzeby promocji swojego startupu, stworzył blog www.startuplive.pl, na którym opisuje kolejne etapy tworzenia nowego biznesu, dzieli się swoimi refleksjami, decyzjami oraz doświadczeniem, które zdobywał przez ostatnie 10 lat zarządzania firmą. Blog startuplive.pl – jak sama nazwa wskazuje – bazuje więc na idei „stawiam firmę na żywo” i staje się sukcesywnie przewodnikiem i zbiorem praktycznych porad, dotyczących planowania i wdrażania biznesu, z którego z powodzeniem korzystać mogą kolejni przedsiębiorczy. To właśnie na swoim blogu nasz Klient opisuje szczegóły związane z wyborem wykonawcy do realizacji swojego projektu – http://startuplife.pl/2016/08/24/umowa-z-wykonawca-podpisana/.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do śledzenia bloga naszego Klienta, a o postępach w dalszej pracy nad tym interesującym projektem będziemy informować także w tym miejscu.

Sławomir Turkiewicz

Client Service Director


Brak komentarzy

Napisz komentarz