Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Strony www  / Ile kosztuje strona www?

Ile kosztuje strona www?

Potrzebujecie strony internetowej i zastanawiacie się, ile wyniesie Was taka inwestycja? Dziś na naszym firmowym blogu rozprawiamy o zależnościach, które wpływają na poziom cen za usługi projektowania profesjonalnych stron www. Zapraszamy do lektury!

Ile kosztuje profesjonalna strona internetowa www

Znacie to? Klient do agencji: „Potrzebuję dobrej i taniej strony internetowej”, a agencja na to: „A po co Panu aż dwa projekty?” Jak w każdej branży usługowej, tak i w naszej, ceny za realizację poszczególnych zleceń wahają się znacząco. Do najbardziej kluczowych czynników, które decydują o ostatecznym budżecie, który musimy przeznaczyć na realizację projektu strony www decydują głównie typ strony, stopień zaawansowania grafiki i jej funkcjonalności, profesjonalizm agencji interaktywnej oraz jakość dostarczanych przez nią usług. W efekcie okazuje się, że za realizację tego samego projektu przez kilka różnych zapłacimy np. od 3000 – 30000 zł ponieważ:

a. Strona stronie nierówna,

b. Co agencja, to inne stawki i różna jakość oferowanych usług. Ale o tym na samym końcu.

W gąszczu wielu ofert realizacji projektów www, trudno znaleźć tę, która zapewni zleceniodawcy swoisty kompromis – dobrą jakość i przystępną cenę. Spróbujmy zestawić dziś najważniejsze czynniki, które najbardziej decydują o cenach realizacji profesjonalnych stron internetowych, aby mieć świadomość, skąd biorą się wyceny w naszej branży.

1. Typ witryny

Na cenę strony internetowej (pisząc strony upraszczamy nieco temat, ale przyjmujemy to pojęcie jako najbardziej uniwersalne i pojemne) ma wpływ jej typ – trzeba bowiem rozróżnić stronę „wizytówkę” od serwisu korporacyjnego, prosty sklep internetowy od zaawansowanej platformy B2B, bloga od rozbudowanego portalu informacyjno-ogłoszeniowego. To właśnie typ strony w głównej mierze decyduje o tym, jaki budżet będziemy musieli przeznaczyć na projekt. Niech nie dziwi fakt, że za prosta stronę firmową z prezentacją oferty i danymi kontaktowymi zapłacimy ok. 1000 zł netto, a za rozbudowany portal 30.000 zł i więcej.

2. Grafika i efekty wizualne

Dobra agencja jest w stanie wdrożyć każdą wizję graficzną – w tym zakresie liczą się zarówno pomysł jak i możliwości techniczne w projektowaniu. Ale i za pomysły i umiejętności, jeśli ma się wymagania, należy dodatkowo płacić. Zakres prac graficznych to kolejny ważny czynnik, który decyduje o budżecie na realizację strony internetowej. Na ostateczną wycenę złożą się zatem wymaganie względem dedykowanych animacji i efektów tworzonych w najnowszych technologiach HTML5, CSS3 i JavaScript, ilość unikalnych widoków strony, opracowanie treści podstron, a także – co istotne – rodzaj projektu graficznego (mamy tu na myśli możliwość skorzystania z gotowego szablonu graficznego lub projektowaniu indywidualnego layoutu wg unikalnej wizji klienta). Nie trzeba chyba podkreślać, jak wiele zaangażowania i kreatywności potrzebne jest do opracowania strony www, która ma się wyróżniać spośród innych i zachwycać oryginalnością.

3. Pięknie, ale i uzytecznie

Aktualne podejście do profesjonalnego projektowania stron internetowych zakłada m.in. w całym procesie jej tworzenia etap projektowania użyteczności – tzw. UX, czyli architekturę informacji. Mówiąc prościej – możemy cieszyć się piękną i efektywną stroną www, która jednak jest mało intuicyjna i nieprzyjazna dla użytkownika, bo np. nie może znaleźć w niej wyszukiwarki, utrudniona jest nawigacja czy sposób prezentacji produktu. Projektowanie UX ma na celu świadome rozplanowanie architektury i nawigacji strony, aby dla każdego użytkownika była ona maksymalnie przyjazna i użyteczna. Praca specjalisty projektowania UX także wpływa na cenę projektu, zwłaszcza tego, który wykazuje dużą złożoność i mnogość modułów i funkcjonalności.

4. Funkcjonalności

Tutaj należy odpowiedzieć sobie na pytanie: czemu ma służyć moja strona, jakie ma pełnić cele? Jeśli jest sposobem na prezentację najważniejszych informacji o firmie i jej ofercie wystarczającymi funkcjonalności będą te standardowe: moduł stron tekstowych, moduł aktualności (np. do tworzenia firmowego bloga, galeria zdjęciowa czy formularz kontaktowy. Jeśli jednak nasza strona internetowa ma w atrakcyjny sposób zaprezentować produkt, który sprzedajemy lub oferować zaawansowany konfigurator, który pozwoli użytkownikowi na jego własnoręczne zaprojektowanie, potrzebujemy narzędzi do zarządzania kontami użytkowników posiadających konto na stronie – wtedy potrzebne jest zaprojektowanie i wdrożenie dodatkowych funkcjonalności, które wymagają pracy specjalistów – grafików oraz webdeveloperów. Ograniczeniem w tym zakresie może być tylko ludzka wyobraźnia – z pomocą technologii i wprawionych w boju programistów można osiągnąć na Waszej stronie każdy efekt – ale i to dodatkowo kosztuje.

5. To, co ważne, a czego nie widzimy

Na koniec to, co najmniej oczywiste, a niezmiernie ważne – tak, profesjonalizm agencji, doświadczenie, jakość jej obsługi i realizowanych projektów to wbrew pozorom najważniejszy czynnik, który ostatecznie przyczynia się do wyceny realizacji strony internetowej oraz – co najważniejsze – do sukcesu całego projektu. Kiedy inwestujemy w budowę czy remont domu staramy się przecież powierzać nasze prace w ręce zaufanego profesjonalisty, który spełni nasze oczekiwania co do jakości oferowanych usług. Kierowanie się tylko i wyłącznie ceną często przynosi kiepskie efekty i niepotrzebne frustracje. Z projektowaniem stron www nie jest inaczej – wybór rzetelnej firmy, która nie tylko zrealizuje swoją misję, czyli ostatecznie wykona projekt, ale zrobi to terminowo, a w dodatku fachowo obsłuży klienta, będzie służyć mu swoim czasem, otwartością, radami i doświadczeniem oraz zapewni odpowiednie wsparcie na każdym etapie współpracy, to połowa sukcesu. W tym kontekście warto wspomnieć także o gwarancji i opiece powdrożeniowej, które także powinniśmy otrzymać. Te elementy, choć mogłoby się wydawać „niewidoczne” w przygotowanej już stronie www, w głównej mierze decydują o sukcesie całej inwestycji.

Jeśli potrzebujesz wyceny Twojego projektu internetowego, skontaktuj się ze specjalistami Agencji Interaktywnej Intellect – ślij zapytanie na biuro@intellect.pl

Sławomir Turkiewicz

Client Service Director w agencji interaktywnej Intellect

3 komentarze
  • gość
    Odpowiedz 16 kwietnia 2015 12:57

    Tytuł artykułu powinien brzmieć: „Od czego zależy cena strony www”, a nie ile kosztuje strona www. Obecny wprowadza w błąd czytelnika:/

  • Odpowiedz 17 lutego 2016 13:22

    Bardzo wartościowy artykuł. Aspektów wyceny strony jest faktycznie wiele jak i każda firma podchodzi do tego inaczej. Wszystkim, którzy zastanawiają się ile powinna kosztować strona Internetowa polecam http://zailestrona.pl/3921 To bezpłatny kalkulator, wystarczy określić 5 parametrów, na podstawie których system podaje widełki cenowe określając czego można się spodziewać w danej cenie.

Napisz komentarz

Potrzebujesz nowej strony WWW? 

X

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 18 88 80 240

biuro@intellect.pl

LUB ZOSTAW NAM SWÓJ E-MAIL

ZAPRASZAMY DO NASZEGO BIURA W LIMANOWEJ, KRAKOWIE LUB WARSZAWIE

DZIĘKUJEMY!

SKONTAKTUJEMY SIĘ Z TOBĄ