Wciśnij enter, aby wyszukać
Blog Agencji Intellect / Social Media  / Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku?
aktualne wymiary grafik na Facebooku

Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku?

Facebook to obecnie niekwestionowany król mediów społecznościowych. Prywatny profil na Facebooku ma już niemal każdy, większość firm prowadzi fanpage, jak grzyby po deszczu powstają profile artystów, blogerów, czy facebookowe strony założone na potrzeby różnych inicjatyw. A że tym, co przyciąga uwagę odbiorców mediów społecznościowych, są przede wszystkim grafiki, nie dziwi powracające jak bumerang pytanie – jakie wymiary powinny mieć zdjęcia zamieszczane na Facebooku? Dziś spróbujemy na nie odpowiedzieć.

aktualne wymiary grafik na Facebooku

Dlaczego sugerowane rozmiary grafik są różne?

Portal daje możliwość zamieszczania różnego rodzaju grafik. Zdjęcie profilowe, w tle, pionowy post, post poziomy, zdjęcie używane jako banner do kampanii na polubienia czy przekierowania – każde z nich wygląda nieco inaczej i każde powinno mieć inne rozmiary. Stąd nie można podać jednego, uniwersalnego rozmiaru facebookowej grafiki, który sprawdzi się w każdym przypadku.

Szukając wskazówek na temat najlepszych wymiarów zdjęć na Facebooka, możemy jednak natknąć się na rozbieżne porady dotyczące tych samych typów zdjęć. Wynika to z dwóch czynników. Po pierwsze, Facebook wciąż się zmienia, zmieniają się więc i jego zalecenia co do preferowanej rozdzielczości. Po drugie, niektóre grafiki mogą wyglądać dobrze w więcej niż jednym formacie – odmienne zalecenia związane są więc z indywidualnymi doświadczeniami i preferencjami specjalistów.

Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie profilowe?

Zdjęcie profilowe powinno być kwadratowe. Jeśli wgramy fotografię o innym kształcie – zostanie ona odpowiednio przycięta. W przeszłości często rekomendowano wymiary „profilówki” 168 x 168 pikseli (w takiej formie zdjęcie wyświetla się na profilu). Obecnie jednak, aby zachować ostrość zdjęcia, zaleca się wgrywanie grafiki o wymiarach 320 x 320 pikseli lub 900 x 900. Zostanie ona pomniejszona przez portal, ale dzięki wgraniu większego pliku – pozostanie wyraźna. Rekomendujemy również wybór formatu png, który pozwala na zachowanie lepszej jakości grafiki.

Wymiary zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle

Wgrywając zdjęcie profilowe pamiętajmy, że w wielu miejscach na Facebooku (na przykład przy zamieszczanych przez nas postach) będzie się ono wyświetlać pod postacią koła. Warto więc upewnić się, że po wycięciu do takiego kształtu, zdjęcie wciąż będzie wyglądało dobrze – w jego rogach nie powinno znajdować się nic, czego usunięcie uczyni grafikę mniej atrakcyjną. Zwróćmy także uwagę na to, by na zdjęciu nie znajdowało się zbyt wiele elementów: zawsze wyświetla się ono w niewielkiej postaci koło postów, i w miarę możliwości nawet w takiej formie powinno pozostawać czytelne.

Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie w tle?

Zdjęcie w tle (zwane także coverem) ma formę poziomego, wąskiego prostokąta. Dość często rekomenduje się wymiary covera 820 x 462, my polecamy jednak inny rozmiar: 960 x 365 lub grafikę w większej rozdzielczości, o proporcjonalnym wymiarze – 1656 x 630. Większa rozdzielczość zagwarantuje wysoką jakość zdjęcia w tle, a jak wynika z naszych doświadczeń, takie proporcje pozwalają uzyskać najlepszy efekt.

Przygotowując zdjęcie w tle, należy pamiętać, że na urządzeniach mobilnych będzie ono wyglądało inaczej niż na desktopie. Na mobilnej wersji fanpage’a użytkownicy zobaczą jedynie środkową część covera. Jeśli więc chcemy, aby nasze zdjęcie w tle wyglądało dobrze i gdy oglądane jest na laptopie/komputerze, i na smartfonie/komórce, powinniśmy zadbać o to, aby jego kluczowe elementy znalazły się w centralnej części grafiki.

Pricelesso Cover

W centralnej części grafiki (cover przygotowany dla naszego klienta, Pricelesso) umieszczono rower, nazwę oraz claim – i to zobaczą użytkownicy mobilni. Osoby oglądające stronę na desktopie będą widzieć również kobietę i mężczyznę po obu stronach roweru. Dzięki temu cover wygląda równie dobrze na urządzeniach mobilnych i desktopowych.

Nadmienimy tutaj, że jako cover może posłużyć także wideo, zdjęcie 360 stopni albo kilka zdjęć, które użytkownicy mogą dowolnie przewijać. Zawsze jednak, zanim zdecydujemy się na takie innowacje, zastanówmy się, czy to one najlepiej pokażą, o czym jest profil. Należy pamiętać, że cover to wizytówka strony, powinien być więc atrakcyjny, wysokiej jakości, spójny z jej tematyką oraz czytelny – przesyt pewnych elementów może również zrobić złe wrażenie.

Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie poziome na profilu?

Popularnie używanym rozmiarem dla zdjęcia poziomego jest 1200×900, pozwalający na otrzymanie poziomego prostokąta. W tym przypadku rekomendujemy jednak grafiki o wymiarach 800×670– bardziej zbliżone kształtem do kwadratu.  1200×628 to z kolei dobry format dla zdjęć, które mają służyć do przekierowań: na przykład zdjęcia głównego tekstu, który chcemy podlinkować na Facebooku.

Zdjęcie poziome - kreacja dla Ośrodka Połoniny

Post przygotowany przez Intellect dla klienta – Ośrodka Wypoczynkowego Połoniny.

Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie pionowe na Facebooku?

Na fanpage warto zamieszczać również zdjęcia pionowe – dobrze dostosowane pod urządzenia mobilne. To doskonały wybór, gdy chcemy przyciągnąć uwagę (zdjęcia pionowe, w formacie 3:2 są większe niż „zwykłe” posty na Facebooku, istnieje więc większa szansa, że użytkownik przeglądając nowości na tablicy zwróci na nie uwagę), zaprezentować użytkownikom infografikę, dotrzeć do użytkowników urządzeń mobilnych albo urozmaicić komunikację. W tym przypadku rekomendujemy wymiary 640×960.

Zdjęcie pionowe - kreacja dla Pricelesso

Specyficznym rodzajem zdjęcia pionowego jest zdjęcie rozwijane: którego część wyświetla się w newsfeedzie, a by odkryć pozostały fragment – należy kliknąć na obrazek. W tym przypadku polecane przez nas wymiary to 409×906.

Kreacja dla Ustronianka

Post przygotowany dla profilu Ustronianka – naturalna woda mineralna. Na swoich tablicach użytkownicy widzą część mapę skarbów, a dopiero po kliknięciu ta rozwija się w pełni – ukazując „skarb”, czyli Ustroniankę.

Jakie wymiary powinny mieć kreacje reklamowe na Facebooku?

Facebook daje reklamodawcom możliwość tworzenia różnych kampanii reklamowych – zachęcających do polubienia profilu, przekierowujących na konkretną stronę, zwiększających świadomość marki, umożliwiających promowanie konkretnych postów albo wideo. Wyświetlają się one użytkownikom w nieco odmiennej formie – wymusza to więc wykorzystywanie grafik o różnych rozmiarach.

W przypadku reklam tworzonych na bazie postów, promujemy grafiki w takim formacie, w jakim zamieściliśmy je na profilu – a więc rekomendujemy 800×670 lub 640×960 (pionowe).

W przypadku klasycznych reklam na polubienia grafiki muszą mieć rozmiar poziomego prostokąta: polecamy tutaj rozmiar 1200×444.

Banner dla Iwoniczanki

Banner na polubienia przygotowany na potrzeby profilu Woda źródlana Iwoniczanka.

Jeśli planujemy utworzyć reklamę karuzelową, wgrajmy grafiki kwadratowe – polecamy rozmiar 600 x 600 lub 800 x 800.

Karuzela na Facebooku - Fotopress

Reklama na przekierowania z karuzelą przygotowana przez nas dla profilu Fotopress55

Format grafiki na przekierowania z kolei to 1200×628 (podobny format obowiązuje również w ramach zamieszczania na Facebooku ofert pracy, którą to opcję portal niedawno wprowadził). Należy jednak pamiętać, że podłużne grafiki reklamowe będą słabo widoczne na mobile i zeskalują się do szerokości ekranu, przez co mogą mieć dużo słabszy odbiór na mniejszych urządzeniach.

Przygotowując grafiki, które mają posłużyć w kampaniach promocyjnych, starannie dobierajmy nie tylko ich rozmiar, ale także zamieszczone na zdjęciach napisy. Napis na grafice przyciąga uwagę i może polepszyć jej odbiór. Jednocześnie jednak jeśli zamieścimy zbyt wiele tekstu – Facebook zetnie zasięgi reklamowe.

Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie w tle grupy i zdjęcie dla wydarzenia?

Cover grup Facebook wyświetla w wymiarach 820×462. Aby jednak zagwarantować, że zdjęcie będzie miało odpowiednią ostrość, warto wgrać grafikę o rozdzielczości dwukrotnie lepszej – 1640×924.

W przypadku zdjęcia w tle dla wydarzenia, w źródłach można znaleźć różne rekomendacje – najczęściej 1200×625 lub 1000×524. Rekomendujemy grafiki o proporacjach zbliżonych do tego drugiego rozmiaru, ale o większej rozdzielczości: 1920×1000.

Zdjęcie w tle - rozmiary 1640x924

Jeśli chcesz zainteresować facebookowiczów, ciekawa i atrakcyjna wizualnie grafika to podstawa. Żaden obrazek nie będzie wyglądał dobrze, jeśli zostanie ucięty, będzie zbyt mały albo rozpikselowany. Jeżeli więc zależy nam na efektach – powinniśmy zadbać o dostosowanie grafiki, która ma trafić na Facebooka. Należy szczególnie pamiętać, że desktop i mobile mają całkiem inne wymagania, dlatego przy doborze grafik warto pamiętać o tym, gdzie mają być wyświetlane. Najlepiej stale też śledzić nowości na portalu. Facebook w ostatnich miesiącach wciąż się zmienia, a modyfikacjom podlegają także zalecenia dotyczące zamieszczania grafik.

Magdalena Kubasiewicz

Content Marketing & PR Specialist

1 Komentarz
  • Rafał
    Odpowiedz 4 października 2018 15:16

    Jak nie zadziała to ja tutaj wrócę 😉

Napisz komentarz

Chcesz promować swoją firmę na Facebooku?

X

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

+48 18 88 80 240

biuro@intellect.pl

LUB ZOSTAW NAM SWÓJ E-MAIL

ZAPRASZAMY DO NASZEGO BIURA W LIMANOWEJ, KRAKOWIE LUB WARSZAWIE

DZIĘKUJEMY!

SKONTAKTUJEMY SIĘ Z TOBĄ